|
| “Em gasto el 50% del què val un lloguer a Sallent per anar cada dia a treballar” |
| Genís Sabaté, un dels impulsors del Grup per la Igualtat en els Peatges de l’Autopista Terrassa-Manresa, relata la seva experiència; aquest divendres han entregat 300 firmes a l'alcalde |
 |
| Climent Sensada i Genís Sabaté, aquest divendres al matí, a l'Ajuntament de Sallent. Foto: Carmina Oliveras |
|
| SALLENT / Carmina Oliveras |
| 01/04/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
Genís Sabaté és un dels quatre impulsors del recentment creat Grup per la Igualtat en els Peatges de l’ Autopista Terrassa-Manresa. Aquest divendres al matí, després d’entregar un total de 299 firmes a l’Ajuntament de Sallent per reclamar que el municipi també es pugui beneficiar dels descomptes a la C-16, mostrava la prova del “cost que suposa pels sallentins no entrar dins el sistema de bonificacions”.
L’extracte de les dades del Teletac del mes de febrer marcava exactament 154,18 euros: “em gasto al mes la meitat del què val un lloguer a Sallent per anar cada dia a treballar a Santa Perpètua de Mogoda”, on està ubicada la seva empresa.
Si Sallent entrés dins les bonificacions, “pagaria la meitat, jo i tots els sallentins que treballem fora, com un altre company del grup que va cada dia a Terrassa, i també tots aquells de fora que venen a treballar a Sallent”.
El col·lectiu qualifica el sistema implantat “d’injust” i s’ha posat entre cella i cella acabar “amb aquest greuge comparatiu que ens fa perdre competitivitat”. Un altre dels impulsors, Climent Sensada, apuntava: “reclamem un preu just, no cal que ens ho regalin, però tampoc que sigui abusiu com és ara”.
El grup ha sortit “satisfet” de la reunió que han mantingut amb l’alcalde, David Saldoni, a qui han fet arribar les 299 firmes “comptant la d’ell, que també ha signat”. Saldoni està “totalment d’acord” amb la reivindicació, en bona mesura perquè, com a alcalde, ja ha pogut constatar que una gran empresa, de la qual no se n'ha facilitat el nom, es va desdir d’implantar-se a Sallent “pels costos afegits que els suposava l’autopista”. “Sallent mira cap a Terrassa” El grup ha explicat aquest divendres que la majoria de sallentins aposta per la gratuïtat de la C-16 abans que pel desdoblament de la C-55. I és que mentre la C-55 és la via natural de Manresa i el sud del Bages per accedir a l’àrea metropolitana, la de Sallent, per la seva ubicació –és un dels primers pobles de la meitat nord–, és la C-16: “les carreteres canvien les connexions entre els pobles i la seva gent i amb la C-16 Sallent mira cap a Terrassa”, ha relatat Sabaté.
Per un sallentí, deixar la C-16 i arribar al Vallès via C-55 i C-58 suposa travessar nuclis com Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, una volta que afegeix deu quilòmetres i vint minuts a la ruta.
De moment, no es plantegen fer cap mobilització, més enllà de continuar recollint firmes –des d’aquest divendres també es pot signar a l’Ajuntament. “Primer esperarem que l’alcalde, com ens ha dit, concerti reunions amb la delegació del Govern i a la Direcció General d’Infraestructures”. Si res no es mou dins un temps prudencial, però, tornaran a la càrrega, “no ho deixarem”. |
|
|