Dissabte 04 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Estefanell prioritza la ciutat i accepta no ser al nou cartipàs
Explica que si no ha parlat fins ara ha estat per "no enterbolir" ni la decisió que havia de prendre ERC ni el funcionament del govern; assegura que no va fer la polèmica gravació a Bonvehí
Un instant de l'assemblea de dimecres, amb Fontdevila i Estefanell en primer pla. Foto: ERC

MANRESA / Carmina Oliveras  
28/04/2017 08:14
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
Ho té decidit. Mireia Estefanell fa un pas al costat i accepta no ser al nou cartipàs del govern de Manresa. D’aquesta manera, la republicana prioritza “la ciutat” malgrat assegurar que ni ella ni ERC estan d’acord amb la decisió de l’alcalde, Valentí Junyent, que fa deu dies li va retirar les competències pel cas de la gravació a Bonvehí.

En declaracions a Manresadiari, Estefanell ha assegurat que, si no ha parlat fins ara, ha estat per “no enterbolir” ni la decisió que havia de prendre ERC ni el propi govern. Un cop l’assemblea local va decidir mantenir el pacte amb CDC, Estefanell s’ha sentit més alliberada per explicar-se: “El meu compromís amb la ciutat i el país no està en discussió i sé que el projecte de ciutat passa per davant de personalismes malgrat Junyent hagi trencat l’acord, perquè jo no era primera tinent d’alcalde perquè ell em tingués confiança, sinó perquè així es va establir en el pacte” que els dos grups van signar el 2016. Passada la tempesta, ha afirmat que ara toca “continuar treballant conjuntament (amb CDC), ja que no podem malbaratar l’esforç que s’ha fet”.

Continuarà com a regidora
També ha confirmat que continuarà com a regidora i com a cap del grup d’ERC a l’Ajuntament: “Ningú m’ha demanat que deixi l’acta i no veig la necessitat de deixar el grup perquè tant l’executiva local com la nacional m’han donat el seu suport. Puc treballar amb els companys sense tenir competències; el que no farem és hipotecar el futur de la ciutat els propers dos anys”. Tot i això, no llança la tovallola del tot i encara manté un bri d’esperança en la negociació del nou cartipàs.

Precisament, aquest dijous la portaveu del govern, Àuria Caus (CDC) va demanar a ERC reunir-se “de forma immediata” per a començar a treballar en el nou repartiment de carteres. Aquestes trobades, però, no s’iniciaran probablement fins dimarts, segons ha explicat el cap d’ERC Manresa, Ramon Fontdevila, ja que aquest divendres ell serà fora de la ciutat i amb el pont pel mig s’ha preferit aplaçar-ho.

La gravació
Estefanell també ha assegurat que no va fer la gravació i que no sap d’on ha sortit. Ha argumentat que no li hauria reportat res de bo ni per ella ni per la ciutat ni pel país haver-la fet. I hi ha afegit: “Creus que m’enregistraria a mi mateixa i ho faria públic? I que en trec jo de tot això?".

La republicana ha relatat que aquell dia hi havia més gent al restaurant més a prop de la taula de Bonvehí que ella i Pere Culell, l’excap d’ERC a l’Ajuntament, que també hi havia un concert, que s'estaven fent proves de so i que els dirigents del PDeCAT no van ser discrets a l’hora de parlar de la via autonomista, motiu pel qual sí que Culell va enviar un whatsapp, però de text, a Oriol Junqueras.

També ha argumentat que, si no ha dit res fins ara, és perquè en aquell moment era alcaldessa accidental i no va creure adient fer-ho mentre ostentava el càrrec. Tot i això, el mateix Divendres Sant “li vaig donar explicacions a l’alcalde per telèfon i vam quedar de parlar-ne dimarts, quan tornés de vacances, però l’endemà ja va fer públic que m’havia perdut la confiança i el mateix dimarts em va destituir”. A partir d’aquí, tot l’enrenou amb el pacte va fer que decidís no intervenir de manera pública.

*El recull de notícies dels darrers quinze dies, amb tota la informació del cas Bonvehí i del pacte de govern CDC-ERC, aquí.



Comentaris
Barbut | 28-04-2017 | 09:57
Llavors qui va fer la gravacio?La CIA? O potser l'Alicia Sanchez-Camacho?
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA GRAVACIÓ DE BONVEHÍ  GOVERN CDC-ERC 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa ha resolt el 82,6% de propostes aprovades al ple
MANRESA
El govern de Manresa desestima crear el Síndic de Greuges Local
MANRESA
L’Ajuntament demana un préstec d’1,5 milions per eixugar el dèficit

MANRESA
El PSC veu el pressupost estressat i avisa que poden pujar impostos
MANRESA
El PSC assegura que cal posar a l'agenda la segregació escolar
MANRESA
Felip González replicarà Junyent en un acte obert
Salut dona a conèixer l'estratègia de salut digital de Catalunya
La taverna de la Fira Mediterrània ja està muntada al patí del Casino
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
Els mil anys d'història de Montserrat expliquen els valors benedictins a Roma amb una exposició
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
Els crocs, l'origen de les sabatilles que es van posar de moda per l'estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]