Dimarts 26 de maig de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La C-55: el mateix debat institucional i insípid de sempre
El director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha participat aquest divendres al vespre en una tertúlia sobre la carretera
Flores, Marcè, Junyent i Gimeno durant el debat d'aquest divendres a l'Espai Plana de l'Om sobre la C-55. Foto: Noemí Badrenas

BAGES / Noemí Badrenas  
19/05/2017 22:59
S'obren les preinscripcions per al curs 2020-2021 per al Pla de Transició al Treball
El Consell Comarcal del Bages obrirà l’1 de juny la convocatòria d’ajuts individuals per al menjador escolar del proper curs
Les Vesprades sota l'alzina s'ajornen al 2021
Suspensió activitats estiu 2020 a Rajadell
Insípid no perquè no doni joc. No perquè no hi hagi infinitat d’arguments, propostes i opinions al respecte. No perquè no sigui prou important com per dedicar-hi hores i reunions. Tampoc perquè no hi hagi persones i entitats bolcades en fer visible aquest problema històric. Insípid perquè la veu del Govern català es repeteix constant i invariablement en diversos escenaris i amb diversos protagonistes i sempre acaba amb la mateixa conclusió: de moment, la Generalitat no té diners per desdoblar la C-55. I punt. No hi ha data, ni compromís ni horitzó.

Aquest divendres, els protagonistes de la tertúlia Present i futur de la C-55 —organitzada per la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa (FAVM)— han estat els alcaldes de Manresa, Valentí Junyent, el de Castellgalí, Cristòfol Gimeno, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Govern català, Xavier Flores. Moderats pel periodista Marc Marcè, els tres han exposat durant més d’una hora els seus arguments sobre la via, amb llargs torns de rèplica entre uns i altres.

Cadascun ha defensat la seva posició: els alcaldes han tirat pel territori, posant sobre la taula la llarga reivindicació que fa el Bages per aconseguir el desdoblament de la carretera, com a mínim del tram entre Manresa i Castellbell en una primera i “urgent” fase; i Flores ha defensat la feina del departament de Territori i Sostenibilitat sense aportar cap element nou al debat i repetint, en diverses ocasions, que el problema és la falta de recursos. Que per a ell, “la C-55 és una prioritat màxima, però és que ja s’estan fent més actuacions en aquesta carretera que en cap altra del país”, ha argumentat.

La solució al col·lapse d’aquesta carretera seria, segons Flores, una mesura que la Generalitat ja està estudiant: la implementació del model de vinyeta, en el qual l’usuari pagaria una espècie de tarifa plana anual que li donaria accés il·limitat a tota la xarxa viària. És a dir, una quota a través de la qual els conductors escollirien “quin és el recorregut que més els convé en el seu dia a dia, el més ràpid o el més segur, sense la condició d’haver de pagar peatges, cosa que sí passa ara. La gent, per no pagar, busca alternatives que sovint no són les més adequades”, ha valorat.

Durant el debat, s’han posat sobre la taula diversos temes, com ara les darreres bonificacions de l’autopista C-16 —segons la plataforma No Més Morts a la C-55 “només han servit per traspassar 1.600 vehicles dels fins a 39.000 que circulen diàriament per la C-55”—; el rescat de la via de pagament —valorat en 776 milions d’euros segons un estudi de la UPC—; la “poca propaganda” que fa la concessionària de la C-16, Autema, dels nous descomptes —en paraules de Flores—; la “hipoteca que ha suposat pel territori” aquesta concessió, per la qual la Generalitat ha d’invertir anualment milions d’euros —criticada per l’alcalde Gimeno—; o les dades de sinistralitat de la C-55 els darrers anys. En aquesta línia, Flores ha afirmat que s’ha reduït l’accidentalitat a la carretera però Enric Martí, president de la FAVM, l’ha advertit que “les xifres no demostren això, sinó al contrari, així que cal ser molt curosos amb el què es diu perquè és un tema que fa mal a molta gent”.

Pocs minuts per a les veus del territori
Les paraules de Flores han ocupat bona part del debat. Només al final s’ha donat veu a les persones que hi havia de públic, una quarantena, una xifra que es pot considerar baixa si es té en compte la magnitud del problema.

El primer en intervenir ha estat el Jose, que va perdre el seu pare i el seu fill en un accident mortal a la C-55. En aquell moment sí que ha tret el cap la severitat del debat: “És cert que quan passo pel lloc de l’accident penso, tant de bo hagués estat aquí aquesta mitjana!” —referint-se a la que es va instal·lar entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet com a separació entre els dos carrils de la via per evitar xocs frontals—; “Però també he de dir que ja en aquell moment, el 2001, em van demanar paciència. I hem demostrat que en tenim molta, de paciència, a la comarca, però fins quan?”, ha insistit.

En el breu torn d’aportacions del públic també ha parlat Fina Casals, portaveu de la plataforma No Més Morts a la C-55, Joan Miquel, alcalde de Monistrol de Montserrat, i Albert Marañón, conseller d’Acció Social i Ciutadania del Consell Comarcal del Bages, que han exigit a Flores la necessitat de “tenir una data” per al desdoblament. El director d’Infraestructures, però, ha estat clar en la seva institucional i insípida resposta: “Quedaria molt bé fer-ho, però repeteixo, la decisió l’ha de prendre el Govern i ara no hi ha recursos. No us puc donar cap data”.
 



Comentaris
plataforma C-55 | 21-05-2017 | 08:08
Si només s'enroquen en recosir i recosir la C-55, i amb la falsa excusa de no tenir diner per desdoblar, i ni tant sols volen fer-ho per fases i començar per un dels tres projectes que té un cost d'ONZE Milions, quan han regalat 232 MILIONS NOSTRES a FERROVIAL en 10 anys, o aran volen triplicar trams de la C-17 i la C-58, allargar L-9 o comprar trens per Terrassa, és que aquí hi ha gat amagat i molt gros, i tots/es nosaltres hem d'obligar als nostres polítics a agafar el toro per les banyes i dis a la Generalitat de Catalunya, QUE DE MENTIDES JA EN TENIM PROU, I QUE LES ORELLES DE RUC JA NO ENS PODEN CREIXA MÉS, que precisament necessitem un vestit nou, que aquest (C-55) està rebentant per les costures, i que no hi ha cap vestit que aguanti 42 anys si l'utilitzes cada dia i et vas fent gros.
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARRETERA C-55  AUTOPISTA C-16  VEÏNS 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Propostes per ampliar les bonificacions a la C-16 les 24 hores
ST. JOAN
Sant Joan millorarà l'accessibilitat al sector Costa Rodona
ST. JOAN
Comencen les votacions del pressupost participatiu

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós inaugura la nova plaça de la Vila
BAGES
La plataforma de la C-55 insisteix que cal el desdoblament
MANRESA
El Síndic de Greuges ve a Manresa el 9 de novembre
Suspensió activitats estiu 2020 a Rajadell
El CFP llança 4 nous cursos on line i es prepara per recuperar l’activitat presencial
Sant Fruitós presenta material divulgatiu sobre la tasca de Lluís Espinal en el món cinematogràfic
Ampliació de l'espai de les terrasses a Puig-reig
La il·luminació de color blau de la façana de l'Ajuntament adapta l'horari a l'encesa al vespre de l'enllumenat públic
S'obren les preinscripcions per al curs 2020-2021 per al Pla de Transició al Treball
El blaugrana Luis Suárez envia un missatge als alumnes de l'escola d'educació especial d'Ampans
Les Vesprades sota l'alzina s'ajornen al 2021


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]