|
El Montepio accepta la vinyeta per a les autopistes de manera transitòria |
L’entitat no renuncia a l’objectiu d’alliberar els peatges, però creu que la mesura pot representar un pas endavant en la millora de la mobilitat |
 |
La C-16 a la sortida de Sallent en direcció Terrassa. Foto: C.O. |
|
BAGES / Redacció |
21/06/2017 18:46 |
 |
|
 |
El Montepio de Conductors veu amb bons ulls que la Generalitat activi una tarifa plana de 70 euros per any per circular per les autopistes. L’entitat no renuncia a l’objectiu d’alliberar els peatges, però opina que la vinyeta pot ser una solució transitòria i pot representar un pas endavant en la millora de la mobilitat.
D'aquesta manera ha respòs el Montepio a l'anunci fet pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que té la intenció de començar a implementar el sistema a partir del gener del 2019. L'entitat mutualista recorda, però, que l'objectiu que s'haurien de marcar les administracions públiques seria el de la gratuïtat, ja que en la seva opinió "els peatges limiten el creixement econòmic de les comarques centrals de Catalunya i generen uns fluxos de trànsit que sobrecarreguen les vies alternatives". I hi afegeix: "El cas de la congestió i de l’accidentalitat de la C-55 al Bages en són clars exemples".
Segons les informacions facilitades per la conselleria, el cost anual de la vinyeta seria de l’ordre dels 70 euros per vehicle. Aquest sistema de tarifa plana es fa servir a països europeus, com ara Àustria o Suïssa. Als vehicles s’hi col·loca un adhesiu que permet circular lliurament per les autopistes.
La creació de la vinyeta seria especialment viable a partir de l’any 2019 perquè des d’aleshores fins el 2021 s’acaba el període de concessió de diferents autopistes, algunes de titularitat de l’estat i d’altres de la Generalitat. La proposta de fer realitat aquesta tarifa plana compte, en aquest moments, amb la negativa del govern de l’estat espanyol.
Per al Montepio, la vinyeta permetria incrementar els nivells d’equitat entre els ciutadans de diferents territoris de Catalunya, alguns dels quals han de suportar peatges molt cars, mentre que a d’altres zones són més tous. |
|
|