Dijous 18 de abril de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els santjoanencs compren el 90% dels aliments al poble
Un estudi posa de relleu les potencialitats i les mancances del teixit comercial del municipi: l’atenció al client, el més valorat; la fidelització, una de les assignatures pendents
Presentació de l'estudi sobre la situació del comerç a Sant Joan, aquest dimarts. Foto: Sergi Vázquez

ST. JOAN / Sergi Vázquez  
27/09/2017 17:14
Ja es pot consultar la composició de les meses electorals de Manresa per a les eleccions al Parlament
Manresa acollirà el 19 d'abril unes jornades per promoure i difondre el sector del tèxtil
Inauguració del projecte d'habitatge cooperatiu de La Raval
Més d’un centenar de professionals debaten sobre al·lèrgies
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada ha donat a conèixer aquest dimarts l’Estudi d’oferta i demanda a Sant Joan de Vilatorrada, el resultat d’una anàlisi sobre el seu teixit comercial, en una enquesta realitzada durant el passat mes de juny a mes de 60 comerços, una tercera part dels que hi ha al municipi, i 300 entrevistes telefòniques a santjoanencs i santjoanenques. Com remarcava Eduard Mata, regidor de comerç i turisme de l’Ajuntament, "volíem tenir una radiografia del comerç del poble". Segons Mata, l'estudi ha posat de manifest algunes mancances “de les que ja érem conscients i n'ha afegit de noves, i a la vegada ha posat en relleu les grans potencialitats del nostre comerç”.

Per la seva banda, Jordi Bacaria, de l’empresa J3B3 ECONOMICS, encarregada de realizar l’estudi amb el suport de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, ha remarcat que d’inici s’han centrat en tres qüestions bàsiques. “Volíem saber què compren els santjoanencs? On? I per què?”, amb l’objectiu de conèixer l’interès que té la ciutadania en el teixit comercial del municipi i desxifrar els motius que porten a consumir en un indret o un altre.
 
La primera dada rellevant de l’estudi és que els santjoanencs compren el 90% dels aliments en establiments del poble, “el que es un molt bon símptoma d’inici”, segons Bacaria. La xifra cau al 50% en altres productes bàsics no alimentaris i comença a descendre notablement en els altres apartats objecte d’estudi: equipament de la llar, moda, oci i cultura i restauració.  L’estudi ofereix altres dades com els aspectes més valorats pel consumidor a l’hora de comprar. El punts millor valorats entre els enquestats són l’atenció al client i l’estètica dels comerços. També s’ha tingut en compte la modernitat i la inversió que realitzen en promocions i publicitat. 

Altres sondejos realitzats apuntaven a l'oferta comercial, tenint en compte paràmetres com les accions de fidelització que realitzen els comerços, les accions promocionals o la freqüència amb la que canvien l’aparador. Finalment, s’han analitzat altres factors més subjectius com l’evolució de les xifres respecte l’any anterior, que es manté estable a l’igual que el nombre de persones ocupades. Les expectatives de creixement per a l’any vinent no són gaire bones: el 67% dels enquestats té una visió negativa, tot i que el 84% creu que els llocs de treball es mantindran estables.

L’estudi conclou amb unes premisses bàsiques: la ciutadania consumeix al municipi aquells articles de primera necessitat associats a la proximitat; les persones valoren molt positivament les promocions i campanyes, així com la imatge que desprèn el comerç. En canvi, el comerç de Sant Joan de Vilatorrada té una debilitat molt marcada en el marc de les promocions. D’altra banda, la ciutadania es mostra satisfeta amb el comerç del municipi. Tot i això, aquest motiu és insuficient des del moment en què molts subsectors no han tingut augments de venda ni tenen perspectives de millora en el proper any. I, finalment, es fa palesa una manca de sistemes de fidelització a títol individual i col·lectiu que poden actuar en detriment de la captació de nous clients. 

En acabar la presentació, Mata ha volgut llençar un missatge optimista a partir de les mesures que s’han començat a posar en pràctica conjuntament amb l’Associació de Botiguers i Comerciants de Sant Joan (ABIC) i les que es començaran a abordar a partir dels resultats obtinguts per aquesta anàlisi de l’estat del comerç santjoanenc: “Estem contents amb el comerç que tenim, tenint en compte que tenim un focus comercial tant important com Manresa a tocar. El comerç ens diu que Sant Joan ha deixat de ser una ciutat dormitori, ara la gent que hi viu compra al poble. L’estudi, però, també ens deixa molt clar tot allò que hem de millorar: fer un esforç en la fidelització, la promoció i la visibilitat del comerç del poble".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMERÇ 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Reunió dels Comitès Executius de les Cambres de Comerç de Manresa, Sabadell i Terrassa
ACTUALITAT
Manresa té una bona salut comercial tot i que algunes zones de la ciutat pateixen de desertització
ACTUALITAT
La Cambra acompanya sis empreses catalanes que volen obrir mercat a Mèxic

LA FOTO DEL DIA
3 dècades i 1 comiat: la botiga de comerç just de Manresa
ACTUALITAT
Torna la Forastocks de Manresa el diumenge 3 de març
ECONOMIA
Les empreses del Bages exporten més que la mitjana catalana
Niu de corbs a un arbre del Passeig Pere III
L'Ajuntament adjudica la gestió i promoció turística-cultural de la vila
L’Oficina d’Habitatge de l’Ajuntament solsoní tramita els ajuts per a la gent gran i per a llogaters
Inauguració del projecte d'habitatge cooperatiu de La Raval
Ja es pot consultar la composició de les meses electorals de Manresa per a les eleccions al Parlament
Manresa acollirà el 19 d'abril unes jornades per promoure i difondre el sector del tèxtil
Més d’un centenar de professionals debaten sobre al·lèrgies
Castellbell i el Vilar actualitza les tarifes de l’escola bressol municipal ‘Colors’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]