Dimarts 18 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

David Saldoni és escollit nou president de l'ACM
L'alcalde de Sallent assegura que no hi haurà 155 que aturi la voluntat i la llibertat de tot un poble.
En el seu discurs, Saldoni ha reivindicat la importància dels alcaldes i alcaldesses per defensar els interessos i anhels dels veïns i veïnes.

ACTUALITAT / Redacció  
20/01/2018 17:20
Malestar a les Escodines per l’acumulació de deixalles a les Escodines
Tall al Saclosa i Cardenal Lluch, aquest dimarts, per la finalització dels treballs de reforç del paviment
Miki Núñez, cap de cartell de la Nit de l’Empalme de la Festa Major de Cardona
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
David Saldoni, és el nou president de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques. Saldoni ha estat proclamat president, amb el 96,4% dels vots a favor, en substitució de Miquel Buch, en l'assemblea que l'entitat municipalista ha celebrat aquest dissabte a Cardona. La de Saldoni era l'única candidatura que es va presentar a la presidència per agafar el relleu de Miquel Buch, que ha encapçalat l'ACM des de l'octubre de 2011 fins al gener de 2018.

En el seu discurs, el nou president de l'ACM, ha reivindicat  la importància dels alcaldes i alcaldesses per defensar els interessos i anhels dels veïns i veïnes. "Ens hem fet sentir i ens farem sentir perquè som la garantia que ens escoltin. No hi haurà 155 que aturi la voluntat i la llibertat de tot un poble", ha afirmat. Saldoni també ha manifestat la voluntat de dissenyar el futur del món local i de l'entitat per ser una eina útil per als municipis: "Hem de fer un esforç per ajudar a tots els ajuntaments perquè portin a terme els seus projectes". I ha afegit: "Volem ser corretja de transmissió. Un espai de trobada de municipis i electes". El nou president de l'ACM també ha agraït la tasca de Miquel Buch al capdavant de l'ACM destacant que "ha fet créixer i liderar l'entitat, ha sabut escoltar el sentir dels ajuntaments catalans".

David Saldoni es converteix en l'onzè president de l'ACM. I ha agraït l'honor de presidir l'entitat municipalista més important de Catalunya, manifestant que afronta el nou càrrec amb molta il·lusió.

Per la seva part, Miquel Buch en el seu discurs de comiat ha destacat que "hem de fer una aposta per la bona política de cara al futur, i la bona política la fem els alcaldes i alcaldesses". I no ha desaprofitat l'ocasió per manifestar que el municipalisme té molt força: "Si anem plegats, sense lluites partidistes, som una força molt potent en aquest país. La força del món local és imparable".

Finalment, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, ha intervingut per demanar que el món local ajudi en la defensa de la dignitat de les institucions catalanes. Com a alcalde de Sarrià de Ter fins ahir, ha destacat la importància de l'ACM perquè el món local necessita eines per donar un bon servei als ciutadans.

Destacar que durant l'Assemblea s'ha projectat un missatge del President Carles Puigdemont, en el qual ha manifestat que per fer un país millor "cal fer-ho des de baix amb eines de participació i escoltant sempre els ciutadans".

Tarannà municipalista
David Saldoni coneix abastament l'ACM, ja que actualment n'era un dels seus vicepresidents i presidia la Comissió sectorial de Benestar Social i Participació. Alcalde de Sallent des del 2011, té un ampli bagatge al món local i municipal, ja que el 1999 ja va entrar com a regidor. Nascut el 1976, és llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat de Barcelona (UB) i també disposa d'un Postgrau en Lideratge i Govern Local, impartit per l'ACM.

Durant l'Assemblea, celebrada a l'Auditori Valentí Fuster de Cardona, també s'ha fet un balanç del mandat i s'ha aprovat una proposta de resolució en defensa de les institucions de Catalunya i dels seus representants electes. A l'acte, hi han assistit diverses expresidents de l'entitat municipalista i representats dels diferents partits polítics.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
CARDONA
Miki Núñez, cap de cartell de la Nit de l’Empalme de la Festa Major de Cardona
BAGES
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
ST. FRUITÓS
La font ornamental de colors de Pineda adapta el seu funcionament per compatibilitzar l’ús lúdic

CARDONA
Projecte de 10,5 milions d’euros per transformar i revitalitzar el nucli antic
BAGES
Nova activitat a Rajadell: Arriba el Club de Lectura de Novel·la
ST. FRUITÓS
Tornen les activitats físiques per a la gent gran per al curs 2026-2027
L'estiu època d'obres
Malestar a les Escodines per l’acumulació de deixalles a les Escodines
Tall al Saclosa i Cardenal Lluch, aquest dimarts, per la finalització dels treballs de reforç del paviment
Miki Núñez, cap de cartell de la Nit de l’Empalme de la Festa Major de Cardona
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
Abril i Arnau Sanllehí clouen la temporada de trial en bicicleta competint a nivell internacional
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
La font ornamental de colors de Pineda adapta el seu funcionament per compatibilitzar l’ús lúdic


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]