Dimarts 31 de març de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S'abarateix els costos dels subministraments de 300 persones al Bages
L’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic del Consell Comarcal del Bages permet millorar les condicions de vida de persones en risc de vulnerabilitat, a les quals se’ls aporta informació i comprensió sobre les factures de llum, aigua i gas.
Estalvi subministraments energètics. Foto: CC Bages

BAGES / Redacció  
25/07/2018 12:57
Cartes amb el cor per als malalts de coronavirus
ExpoBages no es farà al maig però es podria reprogramar
L’Ajuntament celebrarà per videoconferència el ple ordinari
Calaf es declara en dol mentre duri l'estat d'alarma
L’Oficina Comarcal d’Assessorament Energètic i Atenció a la Pobresa Energètica ha atès a 298 persones durant els primers sis mesos de funcionament. En concret, han estat 156 usuaris els atesos personalment i 142 les consultes telefòniques que ha rebut aquest servei, que ha ofert atenció i assessorament a la població en general i intervenció i acompanyament a aquelles persones en situació de vulnerabilitat.

El conseller de l’Àrea d’Acció Social del Consell Comarcal del Bages, Albert Marañón, ha explicat que «aquest servei era una necessitat imperiosa per tal de fer complir la Llei 24/2015 i garantir els drets de la ciutadania en matèria energètica. Ha funcionat de manera excel·lent i ha de continuar la seva tasca d’assessorament i acompanyament, ens ho marquem com a prioritat». Marañón ha volgut destacar que «l’Oficina permet fer un pas més enllà de les ajudes d'urgència i actuar des de la prevenció tot evitant situacions d'impagament i afavorint la millora de les condicions de vida».

Baix nivell d’ingressos i soledat

Pel que fa al perfil dels usuaris, el 59% de les persones ateses han estat dones i el 41% homes, majoritàriament d’edats compreses entres els 41 i els 60 anys, tot i que destaca també la quantitat de de persones majors de 60 anys que han sol·licitat el servei. La majoria dels usuaris que s’han atès presencialment tenien un baix nivell d’ingressos i vivien sols, fet que els exposa a una situació de vulnerabilitat elevada. La majoria de les consultes eren motivades perquè els usuaris tenien deutes amb les comercialitzadores de subministraments i en menor mesura per usuaris que havien rebut una carta d’avís de tall.

El personal tècnic ha realitzat accions d’assessorament que han consistit en la revisió de les factures i la seva explicació per la comprensió. En la immensa majoria dels casos (81%) s’ha tramitat el Bo Social. Dels 156 usuaris que han concertat visita,  es van tramitar 43 canvis de la potència contractada i 38 canvis de tarifa a discriminació horària. El personal de l’oficina ha realitzat un total de 423 accions distribuïdes entre assessoraments i tramitacions, fet que indica que cada usuari sol·licita de mitjana de tres accions diferents a l’oficina energètica.

El servei s’ha ofert presencialment de manera itinerant a Manresa, Navàs, Sallent, Artés, Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i Sant Vicenç de Castellet, tot i que l’Oficina ha atès consultes de tota la comarca. La valoració d’aquest semestre ha estat positiva i l’oficina es reobrirà amb millores al mes de novembre, coincidint amb l’època de més consum elèctric i gas.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL BAGES 
També et pot interessar:
SOCIETAT
El Consell Comarcal manté l'activitat a través dels serveis mínims
ACTUALITAT
El Bages prioritza reduir a 50 minuts el trajecte en tren fins a Barcelona
ACTUALITAT
El Consell Comarcal del Bages fixarà una posició comuna per al territori

BAGES
El Consell Comarcal prepara el pressupost social de 2020 de 14,6 milions d'euros
BAGES
El Consell Comarcal transporta cada dia 2.644 alumnes distribuïts en 101 rutes
BAGES
El Consell Comarcal tanca el mandat complint objectius i amb estabilitat pressupostària
Premiat el 'Rap per la igualtat' de La Kampana
Continua oberta l’enquesta sobre el nou sistema de gestió residus
La UPC forma part del clúster per a la mineria sostenible
La Diputació avança 50 milions d'euros als ajuntaments
L'Ajuntament truca les persones grans que viuen soles
L’Ajuntament celebrarà per videoconferència el ple ordinari
Calaf es declara en dol mentre duri l'estat d'alarma
ExpoBages no es farà al maig però es podria reprogramar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]