Diumenge 17 de novembre de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: FIRA NUVIS  

L'autopista Manresa-Terrassa augmenta gairebé el doble les tarifes a partir de l’1 de setembre
El Consell Comarcal alerta de l’encariment del peatge de la C-16 i reclama solucions urgents i definitives a la Generalitat. Els usuaris de l’autopista hauran de pagar gairebé el doble a partir de l’1 de setembre si no tenen sistemes com la Via T i el Satelise
L'autopista Manresa-Terrassa augmenta gairebé el doble les tarifes a partir de l’1 de setembre

CATALUNYA CENTRAL / Redacció  
05/07/2019 09:39
El Bages: un lloc ideal per casar-se
El BAXI Manresa lluita però acaba caient contra l’Obradoiro
Pedrenyal de marina del segle XVII
Nova campanya del SCT
El president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, el president de Montepio de Conductors, Llorenç Juanola i la nova presidenta de la Cambra de Comerç de Manresa, Sílvia Gratacós, s’han reunit amb responsables del departament d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya per abordar la problemàtica dels descomptes al peatge de la C-16, entre Manresa i Terrassa.
A partir de l’1 de setembre les bonificacions només seran aplicables als conductors que facin servir mètodes telemàtics de pagament, com ara la Via T o l’aplicació per a mòbils Satelise.
Agustí Comas ha mantingut la posició contrària del Consell a aquest fet i ha reclamat que «tenint en compte que no s’ha trobat la fórmula òptima per aconseguir descongestionar el tram sud de la C-55, ja que l’augmentde conductors que fan servir la C-16 no ha estat el desitjat, és injust que els que sí que circulen per aquesta via però no tenen sistemes telemàtics hagin de pagar més, ja que no tenen una altra alternativa més ràpida per accedir a Barcelona». Segons el president del Consell Comarcal, «això és raó suficient per exigir a la Generalitat que es prorroguin els decrets que fixen que els descomptes siguin aplicables a tots els conductors, i que la pròrroga s’allargui fins que s’implanti el sistema de vinyeta», tal com des del Consorci Viari, els ajuntaments i el món econòmic i social s’ha vingut reivindicant durant aquests darrers quatre anys.
Des de l’any 1999, els usuaris de l’autopista disposen d’una rebaixa d’un 45% de l’import, aplicat de dilluns a divendres laborables a totes les hores i trajectes, sense excepció. A banda d’aquest primer descompte, els usuaris disposen d’unes bonificacions en dues franges del dia considerades hores punta, del 100% i el 50% depenent del recorregut. Aquests descomptes s’apliquen de dilluns a divendres no festius entre les 7 i les 10.30h, i entre les 17 i les 21h.
Si no canvia la decisió de la Generalitat,  a partir del mes de setembre aquesta rebaixa del 45% que s’aplicava sense cap requisit desapareix, i només serà efectiva si es disposa de mètodes telemàtics de pagament, de la mateixa manera que la bonificació específica de les hores punta. El Consell Comarcal del Bages es manté ferm en demanar que no només no s’implementi aquesta mesura, sinó que aquests descomptes s’apliquin les 24 hores del dia de dilluns a divendres i no només en determinades hores.
Agustí Comas ha explicat que «sempre hem exigit que s’alliberi el peatge de la C-16 per a millorar d’una vegada per totes la mobilitat a la nostra comarca. Per tant no ens podem conformar amb aquesta decisió de restringir encara més els descomptes a l’autopista. Fins ara no s’ha assolit l’objectiu de rebaixar el trànsit de la C-55, per tant, exigim a la Generalitat que atengui les demandes del territori fins que s’implementi definitivament el sistema de vinyeta». A principis de 2019 la mitjana de vehicles que transitaven per la via era de 5.200 al dia, xifra que augmenta cada mes i que pot estroncar-se en el moment que es canviï la forma de pagament per accedirals descomptes.
De moment, la Generalitat no ha manifestat la intenció de prorrogar les bonificacions i té previst llençar una campanya al territori per informar de la necessitat de fer servir la Via T o el Satelise per gaudir dels descomptes a la C-16. Sílvia Gratacós i Llorenç Juanolamostren el seu desacord amb aquesta mesura i han reclamat que s’informi específicament a les empreses sobre aquest sistema dels descomptes. Es calcula que un 40% dels usuaris de la via són professionals autònoms i empreses que no utilitzen mitjans telemàtics de pagament.
Per altra banda, Agustí Comas ha sol·licitat al Coordinador de la Comissió de Seguiment de millora de la línia R4 de Rodalies, Pere Macias, que es torni a convocar la taula constituïda el passat mes d’abril, tal i com es van comprometre, per tal de fer un control del desenvolupament dels projectes pendents en aquesta línia.
Els conductors que viatgen per la C-16 augmenten un 6% cada mes, situant-se la mitjana en els 5.200 vehicles al dia 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El BAXI Manresa lluita però acaba caient contra l’Obradoiro
El Bages: un lloc ideal per casar-se
Pedrenyal de marina del segle XVII
Prenomics, algorismes contra la delinqüència
Més del 50% dels ajudants de doctor són dones però només el 21% arriben a catedràtiques
Un estudi conclou que la inversió en adaptació funcional de la llar s'amortitza
Nova campanya del SCT
Infants i Guerra: ahir i avui



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]