Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

“Escenes amb tracte”, per conscienciar sobre els abusos a les persones grans
Grups teatrals manresans interpretaran l’obra al Teatre Conservatori el dia 3 d’octubre, a les 7 de la tarda, i està inclosa dins la programació del Dia Internacional de les persones grans a Manresa. La representació anirà a càrrec dels grups Comediants de Valldaura, grup de l'AVV de Mion-Puigberenguer-Poal, Cap girats, Tal com som, El Teló i Nostra Llar del Casal Parroquial Poble Nou.
“Escenes amb tracte”, per conscienciar sobre els abusos a les persones grans

SOCIETAT / Redacció  
27/09/2019 11:49
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
Els grups de teatre Comediants de Valldaura, grup de l'Avv de Mion-Puigberenguer-Poal, Cap girats, Tal com som, El Teló i Nostra Llar del Casal Parroquial Poble Nou han acceptat la proposta del Pla comunitari i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, per representar l’obra Escenes amb tracte, que adapta relats del llibre Relats amb tracte, publicat dins de la campanya Tracta’m bé.
 
El llibre “relats amb  tracte”  recull dotze relats que tenen per objectiu visibilitzar els diferents tipus d’abusos que poden patir les persones grans. El seu treball es presentarà el dia 3 d’octubre, a les 19 hores al Teatre Conservatori de Manresa, dins del programa d’actes dia de les persones grans. L’entrada a la representació de teatre serà gratuïta.
"Tracta’m bé" és una campanya que va començar a la comarca del Solsonès,  ideada pel Consell Comarcal i l’Ajuntament de Solsona l’any 2012. Poc a poc ha anat creixent, fins a convertir-se en la campanya de referència de la Diputació de Barcelona i de diferents administracions comarcals de la província. L’any 2017, el Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa cursen la seva adhesió i es sumen a les iniciatives per fomentar el bon tracte a les persones grans.

Treball municipal de prevenció dels maltractes
L’Ajuntament de Manresa disposa d’actuacions anteriors per prevenir i actuar els maltractes, com el Protocol d’actuació per detectar i actuar davant situacions de maltractament vers les persones grans. També, s’han desplegat diverses actuacions d’aquesta campanya de prevenció. De moment, s’han efectuat les actuacions següents:
Situacions amb tracte. L’any 2017, es va preparar sis imatges de bon tracte envers la gent gran. Amb la participació de persones grans de Manresa i de la comarca les escenes reflexionen envers el  bon tracte. Les situacions que es difonen són reals i els protagonistes han estat escollits com a exemple de bon tracte envers la gent gran. Posteriorment, es distribuïren 500 pòsters de cada escena per establiments comercials, equipaments i centres escolars de la ciutat.
Espais amb tracte. Durant el primer semestre del 2018, amb la col·laboració de diferents membres del Consell de la gent gran, es van visitar establiments comercials i equipaments de la ciutat per demanar la seva adhesió a la campanya. Durant la visita, es va proporcionar una llista d'indicadors i una targeta amb el telèfon de contacte dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Manresa, per comunicar possibles deteccions de maltractament. Els establiments adherits es distingien amb un adhesiu de la campanya.

Professionals amb tracte. Mitjançant la participació en un grup de treball, promogut per l’Agencia Catalana de Salut Pública, s’ha col·laborat en l’elaboració d’un còmic amb diferents situacions que permeten reflexionar sobre el bon tracte a les persones grans adreçat als professionals.
Escenes amb tracte. Fa uns anys, ja s’havia programat a Manresa la versió d’aquesta obra que van fer els grups Esplai Artesenc i Nei teatre, amb la finalitat de difondre continguts relacionats amb els maltractaments a les persones grans. La novetat d’aquest any, és la nova iniciativa de preparar una nova versió que és presenta el proper 3 d’octubre, a càrrec de grups locals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments
Imagina’t portarà aquest diumenge al teatre Conservatori el clàssic de ‘L’illa del tresor’
Oberta la convocatòria per a la direcció del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]