Divendres 06 de desembre de 2019
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: RESIDUS VOLUMINOSOS  

Còrrer és bo per a la salut
Córrer significa compromís amb un mateix, significa voler millorar, voler superar-se. Un esforç amb el qual s'obté una recompensa. Un bon motiu que et pot animar a córrer és voler trobar el teu espai i convertir-se en aquesta via d'escapament que necessita la teva ment. Una excusa per desconnectar de tot i si pots córrer estant en contacte amb la natura, serà impossible no deixar de banda l'estrès i les preocupacions.
Grup de practicants de running a les portes de les Piscines Municipals

ESPORTS / Redacció  
03/12/2019 11:28
Culminant la campanya pro-orgue
Els tècnics d'administració i gestió són els titulats d'FP amb més demanda laboral
Descobreix el patrimoni de la Torre Lluvià
5 anys junts apostant pel voluntariat amb la gent gran
No és cap secret: córrer és bo per a la salut i fer exercici també. Parlem amb la Núria Pubill Lleonart, que ens explica que són molts els beneficis i ens proposa còrrer en grup per compartir experiències i reptes.

Núria, quins són exactament els beneficis del running per a la salut?

Enforteix els ossos i les articulacions

Els nostres ossos i articulacions han de suportar tot l'estrès causat pel nostre pes mentre correm. D'aquí la importància que l'entrenament es planifiqui correctament per evitar tota aquesta càrrega. Intentarem buscar càrregues d'entrenament progressives per adaptar ossos i articulacions fent que es tornin més resistents. També és important tenir una bona tècnica en córrer i respectar el temps de recuperació.

Enforteix els músculs del cor

Les exigències físiques del running ens fan augmentar la freqüència cardíaca: el cor ha de bategar més fort i més ràpid per adaptar-se a l'exercici. Un cor fort millora la circulació sanguínia i redueix el risc de pressió arterial alta.

Potencia l'energia i el metabolisme

Córrer millora la circulació i la capacitat pulmonar, per la qual cosa et sentiràs més en forma en les activitats del dia a dia. La crema de greix depèn de molts factors, així que no tots obtenim els mateixos resultats. Les sessions de running, tant les d'alta intensitat com les de baixa intensitat, aporten diversos beneficis per estimular la crema de greixos.

Redueix els nivells de colesterol

Alguns estudis demostren que les activitats de running d'intensitat moderada augmenten el colesterol "bo", el que significa que es redueix el risc d'atac cardíac, arteriopatia coronària i embòlies. Per reduir el nivell de colesterol "dolent" és necessari realitzar exercicis d'alta intensitat.

Disminueix els nivells de sucre a la sang

Els músculs necessiten molta energia durant les sessions de running: per respondre a aquesta demanda, el cos utilitza la glucosa (el sucre) de la sang com a combustible. Així que com a resultat, córrer redueix els nivells de sucre en la sang.



Per això la Núria insisteix en el fet que convertir-se en corredor significa adoptar una nova forma de vida i ser capaç de deixar enrere els mals hàbits i la negativitat, per centrar-se en un mateix, en les metes i en els èxits.

A les Piscines Municipals de Manresa compartim Km cada dimarts 17:45 (1 h) i dijous 18:00 (1h20''). Busquem crear un grup de corredors i corredores  que comparteixin les mateixes metes i aficions. Vital perquè es donin suport entre ells, s'aconsellin mútuament i es respectin.
Un dels punts positius de córrer amb altres persones és el suport del grup per impulsar-te a esforçar-te més i aconseguir els teus objectius de forma més senzilla que sol. D'aquesta manera fomentem valors com la companyonia, la superació i l'esforç.

Dins del grup tenim diferents nivells de corredors on els adaptem les sortides i entrenaments per tal d'evitar lesions, prevenir sobrecàrregues i aconseguir les seves metes de forma saludable. No hem d'oblidar que córrer pot ser lesiu si es fa malament i que, com qualsevol esport, pot tenir conseqüències negatives si no es realitza de forma adequada.

Pot ser que hagis sentit a dir que sortir a córrer pot resultar avorrit. No obstant això, córrer trenca amb la monotonia. Sí que és veritat que si no tens cap pla d'entrenament i surts a córrer sense cap objectiu pugui ser avorrit. Si corres seguint sempre el mateix camí, el més probable és que es torni rutina o avorrit. A les Piscines Municipals seguim una planificació on alternem diferents tipus d'entrenament i variem les rutes perquè ens sigui més amè. Si decideixes començar a córrer al principi, serà dur... però quan vegis els teus progressos i tots els beneficis que t'aporta, no podràs parar. Corrent et sentiràs una persona completa. Et cuidaràs de tu mateix, del teu cos i de la teva ment. El r4unning et canviarà la vida, som-hi!!!!!



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PISCINES MUNICIPALS  CÒRRER EN GRUP    
També et pot interessar:
CARDONA
Culminant la campanya pro-orgue
MÉS NOTICIES
Els tècnics d'administració i gestió són els titulats d'FP amb més demanda laboral
AGENDA
Descobreix el patrimoni de la Torre Lluvià

ACTUALITAT
5 anys junts apostant pel voluntariat amb la gent gran
ACTUALITAT
Nova edició del concurs Apilo XII
ACTUALITAT
Els anuncis alimentaris més vistos pels infants són de productes d'escàs valor nutritiu
5 anys junts apostant pel voluntariat amb la gent gran
Protegim prou les nostres dades?
Visita guiada a la Capella dels Favets
Nova edició del concurs Apilo XII
Descobreix el patrimoni de la Torre Lluvià
Els tècnics d'administració i gestió són els titulats d'FP amb més demanda laboral
Els anuncis alimentaris més vistos pels infants són de productes d'escàs valor nutritiu
Culminant la campanya pro-orgue




 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]