Dimarts 07 de abril de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: RESIDENCIES  

Desvetlla dubtes sobre l'aquafitness
L'evolució del culte al cos i la salut ha portat a veure com les diferents especialitats, amb noms cada cop més anglòfils, han anat atraient un practicant fidel i cada cop més definit. Aquest encaix, moltes vegades porta a certes creences tant incertes com injustes i que arriben a evitar que certes persones, amb perfils ben definits, atorguin papers secundaris, allunyats del que ells necessiten i és més, definint el tipus de persona que ha de fer aquest o l'altre exercici, arribant a la gosadia de dir "això és per a dones i persones grans", a certes activitats. Això passa molt amb les activitats aquàtiques més conegudes per aquafitness.
Activitats a la piscina Municipal de Manresa.

ESPORTS / Redacció  
14/12/2019 10:36
Les residències fan una crida urgent per buscar professionals
Quan la vida a la residència es veu trasbalsada
Les Caramelles de Súria es viuran als balcons i finestres
L’Apparella’t multiplica per quatre les descàrregues
Molts us preguntareu que és l'aquafitness? És ben senzill, l'aquafitness és una activitat esportiva que es desenvolupa dins l'aigua. És ben cert que la definició ens aporta poc, però si hi pensem, podrem veure com el treball realitzat en el medi aquàtic té molts avantatges, doncs, permet, sobretot si es realitza en espais on la fondària permeti que es toqui a terra, fer un treball que fora de l'aigua estaria fora de l'abast dels practicants. De fet, la majoria d'exercicis són semblants a les classes d'aeròbic clàssiques, amb música i coreografia, però el gran avantatge és el medi, l'aigua, que ens permet a la vegada augmentar la resistència als moviments, amb els que millorem la força, eviten els moviments bruscos i per tant dificulta les lesions, a la vegada que ens permet fer desgast, suar, sense que ens n'adonem.

Aquests avantatges que té l'aigua fa que molts traumatòlegs, fisioterapeutes i fins i tot tècnics d'esports amb pacients que pateixen de les articulacions, i altres patologies semblants, recomanin les recuperacions i la preparació física amb exercicis dins del medi aquós. Un dels errors generalitzats és que aquest tipus de treball no serveix per a enfortir el sistema muscular. Res més lluny de la veritat. El treball permet un enfortiment de tot el cos, no queda res que no treballi, tant la part superior, braços, abdominals com la inferior, cames, glutis es veuran afavorits amb aquesta activitat. I encara més quan s'utilitzen eines, aparells, ideats per aquesta finalitat.

El treball d'una sessió normalment té una durada d'uns 45 minuts, no és una durada sense motiu. El treball a certes revolucions del cor, permet una crema de greix en favor del múscul i el benestar general, en millorar la capacitat anaeròbica, la que més utilitzem en la vida diària. No caiguem en l'error de pensar que les sessions de 30 minuts no serveixen, ben al contrari, es treballa amb intensitats majors per aconseguir altres objectius. Força, velocitat, treball anaeròbic. Tot està pensant i ben pensat.

Quan parlem de les millores pel que fa al nostre cos, com en totes les especialitats esportives és clau respirar bé i aquí també es fa, la coordinació respiratòria és clau per la salut. Sense ser com la natació pura, que obliga a respirar de manera coordinada amb les braçades, sí que busca la millora en aquesta capacitat. A la vegada la pressió de l'aigua ens aporta altres innumerables avantatges. Tots hem sentit a parlar de la sensació d'ingravidesa, perquè a l'aigua, el seu domini ens dóna aquesta sensació. Sense por a caure, ens sentim més lliures, a la vegada que ens sentim protegits per aquesta carícia constant i total per tot el cos. Tot això ens ajuda a mantenir la posició del cos, tan propensos a inclinar-nos, a fer-nos petits que la columna i vertebres en són molt beneficiats.

Tots els bons professionals saben que la sessió s'inicia amb un esclafament per anar passant la part principal del treball que s'hagi planificat per la sessió i finalitzar aquesta relaxant, cos i ment. I on millor per aconseguir-ho que a l'aigua?? És per tot això que podem assegurar que a l'aigua pots trobar la millora o el manteniment que busques o necessites la manera més plaent. Tens la teva classe pensada per tu. Vols flexibilitat, coordinació, relaxament, l'aiguagim. Vols intensitat, aquapower, per posar el cor a certes revolucions, doncs, a l'aigua i amb els materials específics ho assoliràs. Si el que busques és l'equilibri del cos, mirant d'enfortir les diferents zones, lligant respiració, cor i múscul, l'aquapilates és la teva resposta.

Les activitats aquàtiques no són les maries de les activitats dirigides, més aviat és al contrari, són la millor solució per a qualsevol que sigui la teva opció i el que és més important la més completa al treballar, sense adonar-te'n, un equilibri que només elles, l'aigua, et pot donar.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AQUAFITNESS 
També et pot interessar:

Quan la vida a la residència es veu trasbalsada
Les residències fan una crida urgent per buscar professionals
L'ajuntament anima a compartir Internet amb els veïns
Assessorament tècnic sobre teletreball
El Vela, de color blau tots els diumenges
L’Apparella’t multiplica per quatre les descàrregues
La comunitat UOC s'uneix al moviment maker
Sant Andreu dona escalf als 400 professionals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]