Dilluns 19 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Esportistes de Washington segueixen les passes d'Ignasi de Loiola
L’operador Varsity Tours va acompanyar els Eye Street Glapping, equip de lluita grecoromana pertanyent a l’Institut Gonzaga de Washington DC fins a Manresa per conèixer les passes d’Ignasi a la ciutat. L’equip està fent un tour que inclou entrenaments amb professionals en instal·lacions d’alt nivell, visites al patrimoni i celebració del Cap d’Any a Catalunya.
Els esportistes que han visitat Manresa.

ESPORTS / Redacció  
02/01/2020 19:17
Una 29a Fira Mediterrània que incita a participar, aplega 1.262 professionals
El CE Manresa ha sumat un punt al camp de la UD Barbastro
'Anem a moure'ns' per a persones grans romandran obertes del 26 al 30 d'octubre
Torna el cicle de caminades de marxa nòrdica per a la gent gran de Sant Fruitós

Els 15 membres, el cos tècnic i alguns pares acompanyants dels estudiants entre 12 i 17 anys que formen els Eye Street Glapping, equip de lluita grecoromana de l’institut Gonzaga de Washington, van ser dissabte a Manresa, on van fer un entrenament, tot seguit van visitar la Cova i van acabar el dia amb una visita guiada a la ciutat a càrrec dels professionals de la Fundació Turisme i Fires de Manresa. Els estudiants van poder descobrir de primera mà els indrets per on va passar Ignasi, entre els quals el Museu Comarcal -antic Col·legi Sant Ignasi-, la Capella del Rapte i Santa Llúcia, el Pou de la Gallina, la capella de Sant Ignasi Malalt,  la  Seu i el projecte Manresa 2022.

L’entrenador de l’equip, Milton Yates remarcava en acabar la visita que  “Manresa és clau per aprendre l’origen de la filosofia i l’educació jesuïta”. Visitar-la  “és fonamental per tots i cadascun dels alumnes que han estat educats en una institució jesuïta . Tenir l’oportunitat d’experimentar en primera persona Manresa d’alguna manera i venir aquí ha estat extremadament instructiu per mi mateix i per als meus estudiants”. Per a ell ja és la segona vegada a la ciutat, i en destaca sobretot el patrimoni i l’entorn natural privilegiat i inspirador. Endinsant-se en aquest paisatge han seguit  el Camí Ignasià fins a Montserrat, i després ja cap a Barcelona, on continuaran amb l’entrenament i les visites fins passat Cap d’Any.

Varisty Tours és un operador amb més de 15 anys d’experiència que ofereix paquets turístics que es comercialitzen arreu, però sobretot als Estats Units, i els seus productes s’enfoquen bàsicament en el camp de l’educació, la cultura i l’esport on els llocs ignasians són un element clau. L’operador ha portat a Manresa els Eye Street Glapping de Gonzaga per conèixer de ben prop el patrimoni i admirar la ciutat que va inspirar el seu fundador.

Fundat el 1821, Gonzaga és un institut per a nois, inspirat en la visió espiritual de Sant Ignasi Loiola i la tradició educativa dels jesuïtes.  Ofereix un currículum orientat als valors per a joves de procedències diverses de tota la zona de Washington. 

 




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESPORT  MANRESA 
També et pot interessar:
FUTBOL
El CE Manresa ha sumat un punt al camp de la UD Barbastro
MANRESA
Últimes places per a la jornada Manresa Futur del 23 d'octubre a la Torre Busquet
WATERPOLO
L’adbisio CN Manresa s’imposa als penals al molins després d’un final agònic

ESPORTS
Tirades socials de carrabina aire, fusell i pistola al Club Tir Precisió Manresa
LA FOTO DEL DIA
La pluja tenyeix de tardor els carrers
WATERPOLO
El CN Manresa femení goleja el CW Sant Adrià i es manté en el lideratge
L’adbisio CN Manresa s’imposa als penals al molins després d’un final agònic
El CN Manresa femení goleja el CW Sant Adrià i es manté en el lideratge
La pluja tenyeix de tardor els carrers
Tirades socials de carrabina aire, fusell i pistola al Club Tir Precisió Manresa
Una 29a Fira Mediterrània que incita a participar, aplega 1.262 professionals
El CE Manresa ha sumat un punt al camp de la UD Barbastro
Torna el cicle de caminades de marxa nòrdica per a la gent gran de Sant Fruitós
Isaac Peraire i Soler, escollit candidat d’ERC a la Catalunya Central al Congrés dels Diputats


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]