Dissabte 28 de març de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La intel·ligència emocional, la nova competència laboral
Les emocions formen part de la condició humana. Però com es gestionen a la feina? Diversos estudis acadèmics constaten que la intel·ligència emocional és un recurs laboral indispensable en els contextos professionals, sobretot a l'hora de liderar equips de treball competents.
La competència laboral indispensable

ACTUALITAT / Redacció/UOC  
01/02/2020 07:45
Manresa se suma a 'establiment segur contra la violència masclista'
'Fem allò que millor sabem: cuidar, protegir i acompanyar'
El Consell gestiona els ajuts al lloguer per a la gent gran
L'Ajuntament demana suport per protegir els sanitaris
El funcionament d'un equip depèn, en gran manera, de la capacitat que tinguin els seus membres per a gestionar les emocions», assenyala Edgar Breso, professor col·laborador dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC. Amb més de quinze anys d'experiència formant equips arreu del món, constata que «les empreses contracten les persones a partir de les seves competències tècniques, però les acomiaden per manca de competències emocionals». Per a aquest expert, «la intel·ligència emocional s'està convertint en la competència laboral clau».

Breso alerta, però, que quan parlem d'intel·ligència emocional ens solem centrar únicament en una de les seves branques: la gestió emocional. Tanmateix, saber gestionar les emocions no és l'única cosa que ha de fer una persona intel·ligent emocionalment. També cal saber interpretar les emocions dels altres. I aquest és un aspecte clau en una entrevista de feina: «La variable que ens ajudarà a demostrar a l'entrevistador que som competents en aquest àmbit és la percepció emocional, és a dir, la capacitat que tinguem per a llegir les emocions del nostre interlocutor, perquè només així serem capaços d'adaptar o gestionar les nostres pròpies emocions i tenir èxit», exposa el professor col·laborador de la UOC.

Per la seva banda, Mireia Cabero, professora col·laboradora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC, opina que «cada vegada es posen més en valor les habilitats toves (soft skills) en els processos de selecció per competències». «Sabem que les competències tècniques han d'anar acompanyades de les emocionals per a poder proporcionar un alt rendiment. Per tant, una entrevista de feina és un petit laboratori per a corroborar si la persona té la competència emocional que el seu lloc de treball necessita».

I no solament els reclutadors valoren les competències emocionals a l'hora de seleccionar treballadors per a l'empresa. Segons un estudi, el 71% dels treballadors valoren més la intel·ligència emocional que el coeficient intel·lectual.

El benestar emocional, clau per a l'èxit professional

Un treballador amb intel·ligència emocional serà una persona «empàtica» que sabrà «entendre millor les necessitats i les conductes dels seus companys, clients, proveïdors, etc.», explica Breso. I no solament això, sinó que també serà «més competent a l'hora de processar informació i prendre decisions», tal com avalen els estudis fets en l'àmbit de les neurociències. Cabero afegeix que «el benestar emocional sustenta l'alt rendiment professional, perquè no és possible que el cervell racional i creatiu treballi en alt rendiment si emocionalment no estem bé».

«Un treballador que sàpiga gestionar bé les seves emocions i llegir les dels altres percebrà beneficis interiors, socials i laborals», apunta la psicòloga. Els beneficis interiors es tradueixen en el fet que estarà «motivat, gaudirà del dia a dia a la feina i experimentarà un estat de benestar». Els guanys socials seran que aportarà «positivitat i serenitat, gaudirà del treball en equip, serà legitimat i ben rebut pels companys i, en cas que sigui directiu, li serà més fàcil generar contagi emocional positiu». En l'àmbit laboral, aconseguirà «més concentració, més creativitat, més acceptació dels errors, una atenció al client de més qualitat i un rendiment més alt», diu Cabero, experta que lidera, precisament, un moviment dedicat a la cultura emocional pública, un projecte que es duu a terme dins la incubadora Hubbik de la UOC.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMPETÈNCIA LABORAL   UOC 
També et pot interessar:
ECONOMIA
Economia de guerra per frenar el coronavirus?
TENDÈNCIES
Sèries i videojocs, els reis de l'oci en quarentena
TENDÈNCIES
Hiperconnecats a internet: aguantaran les infraestructures ?

TENDÈNCIES
Internet és un lloc lliure? Neixen plataformes que prometen llibertat
TENDÈNCIES
La 'llei del joc': limitar la publicitat pot reduir la ludopatia
TENDÈNCIES
Cinc raons per deixar que els fills s'equivoquin
Els rellotges s'avancen una hora, la matinada de diumenge
Manresa se suma a 'establiment segur contra la violència masclista'
L'Ajuntament demana suport per protegir els sanitaris
Rostres de la solidaritat: cosidores voluntàries
Manresa insisteix en confinar-se per evitar contagis
El Consell gestiona els ajuts al lloguer per a la gent gran
El psicòleg respon: "aturar la pandèmia és a les nostres mans"
'Fem allò que millor sabem: cuidar, protegir i acompanyar'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]