Dilluns 08 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Centre d’Urgències d’Atenció Primària Bages funcionarà les 24 hores del dia
El Centre d’Urgències d'Atenció Primària (CUAP) Bages amplia, a partir d'aquest dilluns, el seu horari de funcionament. Donarà cobertura d’atenció continuada i urgent les 24 h del dia els 365 dies de l’any als 134.000 residents de la comarca del Bages.
La façana del CAP Bages.

SANITAT / Redacció  
02/02/2020 08:19
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Totes les finals del Play-off d'ascens avui en directe a Esport Central
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Fins ara aquest equipament funcionava en horari nocturn, festius i caps de setmana. Aquesta és una de les mesures incloses dins del Pla d’hivern i dins del Pla Nacional d’Urgències de Catalunya (PLANUC).

El CUAP, ubicat en les mateixes instal·lacions del CAP Bages (carrer Soler i March, 6) permetrà millorar l’atenció a les urgències de mitjana i baixa complexitat.

Aquesta nova ampliació horària permetrà donar resposta des de l’atenció primària a aquelles urgències que no són hospitalàries. L’objectiu és atendre i resoldre tota aquella patologia de baixa i mitjana complexitat, organitzar els fluxos i derivar el pacient, si cal, al millor lloc per resoldre el seu problema d’acord amb el seu nivell d’urgència.

En el CUAP treballaran professionals de l’Institut Català de la Salut i d'Althaia, de les especialitats de medicina familiar i comunitària, infermeria i altres perfils tècnics.

El CUAP Bages disposarà de la següent cartera de serveis:

Triatge MAT (Sistema Andorrà de Triatge).
Atenció a les urgències de mitja i baixa complexitat d’infermeria i medicina general.
Atenció a les urgències d’alta complexitat: Suport vital avançat (valoració, detecció precoç, orientació diagnòstica i estabilització inicial de qualsevol situació de risc imminent de mort, fins a l’arribada de les unitats de SVA del SEM).
4 boxs d’observació
Proves diagnòstiques:

Radiologia
Analítica: hemograma i bioquímica
ECG
Pulsioxímetre

El Servei Català de la Salut (CatSalut) té un pla operatiu d’hivern que s’adapta a les necessitats sanitàries de la ciutadania en cada moment, a partir del coneixement de la demanda i de les aportacions del territori. Per respondre a aquest augment d’activitat estacional, els centres sanitaris ja activen els seus plans de contingència, per donar resposta a la pressió assistencial de cada moment, tal com es fa els darrers anys. D’aquesta manera es busca que l’atenció continuada i urgent s’ajusti millor a les necessitats assistencials específiques de les persones de cada territori, per aconseguir que la ciutadania sigui atesa en el dispositiu més adequat i garantint la millor qualitat possible.

El CatSalut ha augmentat fins als 21,4 M € la dotació per millorar l’atenció a les urgències durant el període d’hivern 2019-2020. Són 1,7 M € més que la temporada passada. En concret, es dedicaran un total de 3,3 M € a reforçar els equips d’atenció primària, 3,3 M € per a l’atenció sociosanitària i 14,8 M € per a l’atenció hospitalària.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAP BAGES   MANRESA   SANITAT 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Núvols amb llarga exposició
MANRESA
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
MANRESA
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
LA FOTO DEL DIA
Catifes a la basílica de la Seu
NATACIÓ
vuitena edició del Trofeu CN Manresa en piscina de 50 metres
Isdin, la protecció catalana contra el sol que arriba a mig món
Núvols amb llarga exposició
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
Modificacions de trànsit per als vehicles autoritzats a causa de les obres al carrer Guimerà
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]