Dimecres 01 de abril de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA: CAMBRA  

Teleassistència activa una línia 900 per a persones grans
La nova línia es dirigeix principalment a persones d'edat avançada i majoritàriament amb malalties cròniques de base. És un servei totalment gratuït tant per a les persones usuàries com per als ajuntaments i estarà en funcionament mentre la situació d'excepcionalitat ho requereixi. El nou servei excepcional ja està en marxa en els municipis de la Conca d'Òdena: Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui i, a partir de demà dimecres, es posa en marxa a la resta de municipis de la província de manera progressiva.

SANITAT / Redacció  
17/03/2020 11:27
Manresa recorda als comerços les mesures de seguretat i higiene
Cartes amb el cor per als malalts de coronavirus
Sant Joan de Déu tanca l'accés a la planta 0
Calaf es declara en dol mentre duri l'estat d'alarma

La nova línia 900 és un servei extraordinari que s'ofereix a través del Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona, -un servei pioner a tot l'Estat espanyol-, que atén actualment a 90.080 persones de tots els municipis de la província, de les quals el 74% son dones, el 49,5% són persones que viuen soles i el 48% tenen més de 85 anys d'edat.

La nova línia 900 es dirigeix principalment a persones d'edat avançada i majoritàriament amb malalties cròniques de base, factors que s'associen a un major risc de presentar complicacions greus en cas d'infecció pel COVID-19. Per això, des de l'inici d'aquesta pandèmia, l'SLT ha intensificat la seva atenció, fent un esforç extraordinari de professionals, tant a la central de recepció de trucades com a les 29 unitats mòbils distribuïdes per tot el territori de la província, que garanteixen una atenció durant les 24 hores.

Segons explica la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, a la nova línia «s'hi podrà accedir a través dels Serveis Socials municipals, que faran arribar per correu electrònic a l'empresa Tunstall Televida, gestora del servei, les dades de les persones que volen tenir-lo. Per tant, seran els serveis socials municipals els que derivaran a les persones i en cap cas serà un telèfon obert al conjunt de la població».

És un servei totalment gratuït tant per a les persones usuàries com per als ajuntaments i estarà en funcionament mentre la situació d'excepcionalitat ho requereixi.




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Sant Joan de Déu tanca l'accés a la planta 0
La Cambra preveu una caiguda del 25% del VAB del Bages
Premiat el 'Rap per la igualtat' del casal de joves La Kampana
Continua oberta l’enquesta sobre el nou sistema de gestió residus
La UPC forma part del clúster per a la mineria sostenible
Manresa recorda als comerços les mesures de seguretat i higiene
La Diputació avança 50 milions d'euros als ajuntaments
L'Ajuntament truca les persones grans que viuen soles


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]