Dilluns 24 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Museu del cos de Mossos d'Esquadra
El Museu Històric del cos de Mossos d’Esquadra és a la comissaria de Sant Andreu de Barcelona i en el seu fons té quadres, uniformes, fotografies i documents relacionats amb la història del cos de Mossos d'Esquadra des dels seus orígens.
Museu del cos de Mossos d'Esquadra.

CULTURA / Redacció  
18/05/2020 08:15
Al Centre d'Esports Manresa se li escapen els tres punts en el partit dels 120 anys
El CN Manresa suma un triomf clau a Portugalete i es consolida a la zona alta
Unes quaranta persones participen en la tertúlia del Club de Lectura
La relació entre esport i lesions vertebrals, tema de la XVII Reunió de Columna
La col·lecció recull prop de 3.000 peces històriques, entre elles un uniforme de mosso d'Esquadra de finals dels anys 1920, una jaqueta de sergent del període de la Generalitat Republicana (1931-1939), i per últim una jaqueta de mosso d'Esquadra del període històric de les Esquadres de Barcelona de finals del segle XIX.

Pel què fa a les representacions pictòriques, destaca un quadre Carlos Vázquez Úbeda de 1909, que retrata una parella de mossos d'esquadra, així com diverses làmines i postals d’època.

També s’hi exposen les diferents plaques credencials que ha tingut el cos de Mossos d'Esquadra al llarg de la seva història i plaques de reconeixement a l'activitat policial desenvolupada, entre les quals l’atorgada pel Banc de França l'any 1892 en agraïment per la desarticulació d’una banda de falsificació de moneda.

Així mateix,el Museu compta amb un fons fotogràfic format per imatges històriques del Cos de Mossos d'Esquadra, des de finals del segle XIX fins als anys 1980.

També hi ha el fons documental, que abasta des de principis del segle XVIII fins als anys 1980-1990. Amb un total aproximat de 20.000 documents de diferents èpoques, entre els quals destaca la documentació original de les primeres Esquadres del segle XVIII i documentació de les Esquadres de Catalunya dels anys 1931-1936.

El Grup del Servei Històric

El Grup del Servei Històric dels Mossos d’Esquadra es va creare el 2012 per organitzar l’exposició commemorativa del 80è aniversari de la publicació del Decret de desplegament del cos de Mossos d'Esquadra. En aquell moment el Grup ja tenia com a encàrrec la creació del nucli de la Col·lecció-Museu dels Mossos d'Esquadra que avui forma la instal·lació.

El grup s’encarrega de catalogar, custodiar i conservar el fons i les donacions, així com de donar a conèixer la història del cos amb propostes de divulgació i la participació a esdeveniments relacionats.

Al llarg del 2019, per exemple, va fer tres exposicions temàtiques amb més de 70.000 visitants, i 42 recreacions històriques visitades per més de 265.000 persones.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU   MOSSOS D'ESQUADRA 
També et pot interessar:
MANRESA
El Museu del Barroc acollirà la 2a edició del cicle la Música a la Catalunya del Barroc
MANRESA
Jornades "Efímers poètics del Barroc. Evidències i rastres del vers en els segles XVII-XVIII"
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya estrena un nou servei d'audioguies

MANRESA
El Museu de l'Aigua i el Tèxtil museu secció del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica
BAGES
Casa Museu Torres
LES PROPOSTES D'OCI
Noves visites guiades a la Casa Museu Prat de la Riba
La directora de l'ICAEN, Anna Camp, presenta els resultats preliminars del PLATER
Hi ha llocs que conviden a aturar-se i mirar el món amb calma
Bona actuació de les dues formacions masculines de l'Avinent Manresa
L'Ajuntament de Sallent, Cabrianes i Cornet posa en marxa l'enquesta de percepció de seguretat
Al Centre d'Esports Manresa se li escapen els tres punts en el partit dels 120 anys
El CN Manresa suma un triomf clau a Portugalete i es consolida a la zona alta
La relació entre esport i lesions vertebrals, tema de la XVII Reunió de Columna
Unes quaranta persones participen en la tertúlia del Club de Lectura


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]