Divendres 18 de setembre de 2020
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els treballadors socials veuen “caòtica” la gestió dels tràmits per cobrar l’Ingrés Mínim Vital
El col·legi oficial diu que el SEPE i la Seguretat Social estan “col·lapsats” i això afecta els serveis socials municipals.
El TSCAT demana tenir canals reals d’atenció personalitzada a la ciutadania.

SOCIETAT / Redacció  
09/08/2020 11:34
L'Anella Verda de Manresa guanya dues noves infraestructures que permeten relligar itineraris sense trepitjar asfalt
Manresa celebra diumenge el Firastiu i durant tot el cap de setmana el Fira Setembre
Més d'un miler d'estudiants d'UManresa comencen el curs acadèmic 2020-2021
El CE Manresa guanya atractiu i vol arribar als 500 socis
El Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT) veu "caòtic" el procés per tramitar l’Ingrés Mínim Vital (IMV) perquè quasi tots els canals estan “saturats o no funcionen”. L’obligació de la cita prèvia per anar a les oficines del SEPE i de la Seguretat Social està alentint i dificultant l’accés a l’ajuda a persones vulnerables. 

“Tampoc funcionen correctament els canals telemàtics i el telèfon gratuït està saturat”, explica Encarna Roldan, membre de la Comissió de Serveis Socials Bàsics del TSCAT. “Moltes persones en risc tenen dificultats per accedir als sistemes informàtics i aquests canals no estan adaptats a persones amb pocs coneixements de castellà. Això els obliga a pagar perquè algú els faci les gestions", diu Roldan.

“Aquesta situació està provocant que moltes persones es dirigeixin a Serveis Socials per informar-se i buscar solucions i estan multiplicant la feina administrativa i traient recursos de la feina que li és pròpia al sector”, explica la representant del TSCAT. Però les problemàtiques no s’aturen aquí, segons l’ens.

Alerta Roldan que el mal funcionament dels canals de l’estat per tramitar l’Ingrés Mínim Vital ha obligat a administracions locals i entitats del tercer sector a posar en marxa punts informatius i de tramitació. “Un altre problema”, destaca Roldan, “és que aquests punts estan finançats amb diners públics locals o d’entitats del tercer sector, quan ja estan coberts pels pressupostos del SEPE i la Seguretat Social”.

Per això, el TSCAT insta públicament a les administracions competents a tenir canals reals d’atenció personalitzada a la ciutadania, amb més personal, així com agilitat, simplificació i flexibilitat en la tramitació. També es demana a les diferents administracions que “treballin coordinades perquè aquesta bona proposta en la lluita contra la pobresa no es converteixi en un mal de cap per a les persones destinatàries, que són les que tenen més dificultats per poder sobreviure dignament en moments d'emergència social”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: INGRÉS MÍNIM VITAL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Oficina per donar suport a la sol·licitud de l'Ingrés Mínim Vital

Manresa celebra diumenge el Firastiu i durant tot el cap de setmana el Fira Setembre
L'Anella Verda de Manresa guanya dues noves infraestructures que permeten relligar itineraris sense trepitjar asfalt
L'Espai 7 del Casino inaugura aquest divendres l'exposició 'Fang, gres, minerals, foc i mans', de Josefina Bonvehí Planell
Més d'un miler d'estudiants d'UManresa comencen el curs acadèmic 2020-2021
El CE Manresa guanya atractiu i vol arribar als 500 socis
La 8a edició de l’Humus Mediterrani dona a conèixer sis formacions d’arrel
Agustí Penadès inaugura aquest divendres l’exposició ‘Acció, procés, configuració’
Mesures especials COVID-19 per la temporada d’abonaments 2020-21


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]