Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La campanya de Nadal d’enguany serà crucial pel comerç
Les ofertes del Black Friday es mantenen, però no convencen, ja que segons la consulta de PIMEComerç el 37% dels comerciants creu que aquesta campanya els afectarà negativament enfront del 9% que ho pensava l’any passat.
La campanya de Nadal d’enguany serà crucial pel comerç.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/11/2020 16:28
El BAXI Manresa cau a Granada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
PIMEComerç ha fet una consulta a tots els seus socis (gremis i associacions de comerç) preguntant sobre Black Friday i vendes de Nadal i n’ha obtingut com a primer element a destacar que per un 37% dels consultats, el Black Friday pròpiament, tindrà una afectació “negativa” o “molt negativa” a les seves vendes. L’any passat, en la mateixa consulta feta entre els seus associats, aquest percentatge era del 9%, tot i que el 62% dels consultats van sumar-se al Black Friday, enfront del 38% que no. En la consulta feta ara, la tendència es manté més o menys igual, ja que un 35% diu que no s'hi sumarà, però un 43% sí (i un 22% que no ho té clar). Si finalment se sumen, conformarien el 62% de l'any passat; per tant, es mantindria la mateixa tendència.

Una altra dada rellevant és la que fa referència a les rebaixes, ja que mentre que en la campanya de Nadal del 2019 el 70% dels consultats duia a terme les rebaixes després de Reis, aquest any el 70% dels consultats farà les ofertes, promocions i rebaixes (Black Friday, rebaixes de Nadal, etc.) abans del 7 de gener. La lectura d’aquests resultats és que la campanya de Nadal d’enguany serà crucial pel comerç. El sector no pot esperar més a materialitzar vendes, i més si es té en compte la incertesa en l’evolució de les mesures de reobertura dels pròximsmesos. Per tant, el comerç opta per apostar fort per vendre com més aviat millor.

Així mateix, una altra dada destacable de la consulta és que el 60% dels consultats farà ús d’algun sistema de venda digital (botiga online, apps mòbils, xarxes socials, etc.) durant la campanya de Nadal; mentre que en el 2019, només n’era el 21%. El salt cap endavant de la digitalització del comerç es fa més que evident.
 
Pel que fa al tancament de comerços, es manté en el 12% que PIMEComerç havia previst a inicis d'any. Fet pel qual esdevé tan important que hi hagi una obertura progressiva en les següents fases donada la transcendència d'aquesta campanya de Nadal, que en molts casos determinarà el futur de milers d’establiments. Per això, el 80% dels consultats creu que l’alleujament de les mesures contribuirà a millorar les seves vendes durant aquesta campanya de Black Friday i Nadal.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NADAL 2020-21   COMERÇ   PIMEC 
També et pot interessar:
MANRESA
Botigues al carrer treu els estocs de la temporada davant als comerços
CATALUNYA CENTRAL
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central
ACTUALITAT
La Cambra porta el comerç de Manresa a descobrir les tendències del retail

ACTUALITAT
La recuperació econòmica del Bages es consolida amb més ocupació i empreses més dimensionades
ACTUALITAT
Obren el termini per presentar candidatures als Premis Cambra
ECONOMIA
Pimec Comerç valora positivament l’aprovació de la modificació de la Llei de Comerç
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
Adrià Caso, 7è en l'estatal sub18
Arbres florits al Parc de l'Agulla
El BAXI Manresa cau a Granada
Triomf clau del CN Manresa Fibracat al Vallès per seguir lluitant pel tercer lloc
Partidàs del Covisa Manresa que surt del descens per primer cop en tota la temporada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]