Aquest dimecres, 3 de març (18 h), l’òpera torna a la Sala Gran del Kursaal amb la representació de ‘Tosca’ de Giacomo Puccini. Una nova producció de l’Associació d’Amics de l’òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès, sota la direcció musical de Sergi Roca, direcció del cor de Daniel Gil de Tejada i direcció d'escena de Carles Ortiz.
Basada en l’obra teatral de Sardou, Tosca és una òpera d’estètica realista considerada per Puccini com una obra sense proporcions excessives, que no exigia superabundància de música ni esdevenia un espectacle decoratiu. El compositor es va esforçar per bastir un llenguatge original, atrevit i expressionista amb moments poètics, dissonants i altres impressionants com el Te deum, d’ascendència meyerbeeriana i extret d’un antic llibre d’oracions. Puccini també es va documentar en l’ambientació d’escenaris reals i propers com l’església de Sant’Andrea della Valle (toc de campanes de l’època, inclòs), el palau Farnese i el Castell de Sant’Angelo, en temps de la cacera de republicans a l’època del Papa Pius VII el 1800. L’òpera es va estrenar al Teatre Costanzi de Roma, el 14 de gener de 1900.
En la funció del Kursaal, l’òpera comptarà amb els solistes Maribel Ortega, Enrique Ferrer, Luís Cansino, Alejandro Baliñas, Joan Garcia Gomà, Susana Garcia, Quim Cornet i Fabián Reynolds. Una representació, que després d’estrenar-se el 24 de febrer el Teatre La Faràndula de Sabadell, serà la primera d’una gira per Catalunya que farà també parada a Sant Cugat del Vallès, Granollers, Reus, Viladecans, Barcelona, Girona i Lleida.
Les entrades per veure ‘Tosca’ tenen un preu de 45€ (40€ menors 25 anys, majors 65 i amb Carnet Galliner,) i es poden comprar a taquilles i per internet a
www.kursaal.cat. Durant la funció s’aplicaran les mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries, amb una reducció de l’aforament i l’ús de mascareta durant tota la funció.
El 5 de maig, ‘Aida’ de Verdi al KursaalLa propera òpera que acollirà el Kursaal serà ‘Aida’ de Giuseppe Verdi, que es podrà veure el dimecres, 5 de maig a les 18h, a càrrec també dels Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès. Una de les òperes més aplaudides del compositor italià i amb la qual es va inaugurar el 1927 el Teatre Kursaal.
Situada a l'Antic Egipte, l’òpera narra el triangle amorós que condueix Aida, Amneris i Radamès a portar la passió, l'amor i l'odi fins a les últimes conseqüències. La protagonista de l'òpera és Aida, una princesa etíop que és capturada i portada a Egipte com a esclava. Les entrades ja estan disponibles a la web
www.Kursaal.cat.