Divendres 03 de desembre de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'exercici físic després dels cinquanta
El sedentarisme juntament amb una alimentació poc equilibrada, és la causa de moltes malalties.
L'exercici físic després dels cinquanta.

ESPORTS / Eva Remolina / AMIC  
09/10/2021 11:13
El CPNL amplia l’oferta de cursos presencials per fomentar l’ús oral del català
El monogràfic de la revista Dovella dedicat dels Panyos reconegut amb el Premi Bonaplata
Reformulen per complet el projecte de la nova comissaria
El cap de la Unitat de Recerca de l'ICS publica un llibre
L'activitat física no està renyida amb l'edat, per la qual cosa tothom, independentment dels anys que tingui, pot practicar-la. Però això sí, alguns esports tenen un menor impacte en les articulacions, per la qual cosa estan més aconsellats per a aquells que desitgen iniciar-se en l'exercici passats els cinquanta.

El millor per a aquesta edat, és realitzar rutines suaus combinant-les amb altres activitats de resistència d'intensitat moderada (és a dir, aeròbic+anaeròbic), i començar a poc a poc i anar progressivament, sobretot aquells que sempre han portat una vida sedentària i no estan gens acostumats a practicar esport.

Les activitats més recomanades són:

1. Caminar. És senzilla i perfecta per a qualsevol persona independentment de la seva edat i de la seva condició física. A més pot realitzar-se a qualsevol hora, en qualsevol lloc, en solitari o acompanyat. El nivell de dificultat el marca cadascun en funció de les seves possibilitats. Es pot començar primer en pla i fent poca distància i anar augmentant la distància del recorregut, així com la inclinació del terreny o el ritme al qual es camina.

2. Natació. Considerat un dels esports més complets, ja que amb ella s'entrenen la majoria dels músculs del cos. També com en el cas anterior, és apte per a totes les edats.

3. Pilates i ioga. Amb totes dues disciplines aconsegueixes una major flexibilitat, tonificar el cos, millorar la postura, reduir l'estrès i aprendre a respirar correctament. Són a més sessions molt recomanades en el cas de dones embarassades o de gent d'avançada edat.

4. Exercicis en el gimnàs com el Bodypump o la Cicle Indoor, perquè amb ells es realitza molt exercici cardiopulmonar amb poc impacte.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EXERCICI FÍSIC   SALUT   ESPORTS 
També et pot interessar:
FUTBOL
Covisa Manresa viatja a Sabadell
ALTRES ESPORTS
Classificacions "II Lliga Catalana BR-25 Aire"
SANITAT
Campanya "Aquí sí. Fruita i salut"

SANITAT
17 persones ingressades a la Unitat d'Aïllament per Covid-19 de l'Hospital de Sant Andreu
BÀSQUET
Comença al Nou Congost "1 joguina x 1 entrada"
FUTBOL
Un gol en el primer minut aplana el partit al CE Manresa contra l'Ascó
Fem Manresa demana que els equipaments s’ofereixin per facilitar el passaport Covid
8.000 llibres de literatura infantil i juvenil del fons de Josep Maria Aloy
Althaia, pionera a Catalunya en l’ús d’una nova tecnologia
Més de 400 alumnes de primària del Solsonès s’endinsen en la música de Joan Roure
El Cros Escolar de Primària de Manresa i la Cursa de la Vida sumen forces
Santpedor aplega un centenar de persones del cicle de caminades per a la gent gran
El CPNL amplia l’oferta de cursos presencials per fomentar l’ús oral del català
El monogràfic de la revista Dovella dedicat dels Panyos reconegut amb el Premi Bonaplata



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]