La Diputació de Barcelona ha elaborat una base de dades de l'oferta de turisme de reunions de les comarques de Barcelona, que ha identificat un total de 1.419 empreses entre les diferents categories: activitats, espais singulars, serveis, allotjament, restauració i team building. L'objectiu de l'inventari, que s'anirà actualitzant, és detectar l'oferta de turisme de reunions de la província, per zones i per tipologies, per poder establir estratègies i donar resposta a peticions del sector. L'estudi, que s'ha presentat al sector durant una jornada a Santa Susanna, mostra que el turisme de reunions, esdeveniments, congressos i incentius presenta una presència significativa a tota la província de Barcelona.
Les comarques que formen part de la marca turística Costa Barcelona (Maresme, Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) són les que tenen més empreses d'aquesta tipologia, especialment el Maresme. Pel que fa a les comarques de la marca turística Paisatges Barcelona (Osona, Moianès, Bages, Lluçanès i Anoia), la seva oferta majoritària és la vinculada a la celebració d'esdeveniments socials, destacant l'oferta d'espais singulars a la natura a l'Anoia i el Bages. Pel que fa al Berguedà, de la marca turística Pirineus Barcelona, destaca l'oferta d'activitats vinculades a la natura i activitats d'incentiu a l'aire lliure. Dels espais identificats per l'estudi per al turisme de congressos, la capacitat mitjana i majoritària és de 100 a 500 assistents. L'estudi identifica un total de 71 auditoris a la província, que representen el 13,47% del total d' espais destinats per esdeveniments.