Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els ‘paintballs’ amb arcs i fletxes s’instal·len a Sant Fruitós
La bagenca Món d’Oci impulsa una peculiar activitat originària d’Estats Units i d'Austràlia
El camp de batalla està ple d'obstacles per a fer el joc més atractiu. Foto: Mon d'Oci

ST. FRUITÓS / Carmina Oliveras  
11/02/2016 11:35
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
L’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages acull un dels primers camps de combat amb arcs i fletxes de tot Catalunya. Es tracta d’una peculiar activitat que canvia els coneguts pistolers de pintura dels paintballs per equipats arquers que disparen “fletxes de fabricació especial”, explica Asis Boukhress, de l’empresa bagenca Món d’Oci.

Fent un cop d’ull al Facebook d’Archery Combat BCN, denominació que li han donat, es pot copsar que els combats fan desprendre altes dosis d’adrenalina. Boukhress especifica que es tracta d’una competició per equips, que tenen l’ordre de fer caure les dianes rivals defensant, a la vegada, les seves. Tot plegat mirant d’esquivar les fletxes que van i venen i que, si bé “tenen un acabat d’esponja” per evitar mals majors, “poden fer una mica de mal, però només una mica”. A més, al camp de lluita hi ha “diversos obstacles” que tenen la missió de dificultar encara més el joc “i de fer pujar el nivell de la competició”. I no es pensin que podran fer servir les fletxes que vulguin, “estan limitades” i, si es queden sense, hauran d’anar “recollint les que et va disparant el rival” per a poder recarregar el seu arc.

Boukhress ha relatat a El Setmanari que la idea els va sorgir quan ell i el seu soci, Marc Vidal, van veure un vídeo originari d’Austràlia d’aquest joc: “ens va agradar moltíssim” i sense pensar-s’ho dos cops es van llançar de cap a la piscina. De seguida van pensar en un terreny de l’aeròdrom de Sant Fruitós, que ara gestiona SkyDiveBCN —l’empresa que fa salts en paracaigudes— com a zona ideal per a establir-hi el camp. I el van llogar. Tot i això, el responsable de Món d’Oci detalla que és una activitat pensada perquè es pugui traslladar “als pobles que ho demanin”, per exemple, per festes majors.

Dissabte van fer el primer combat i per al mes vinent ja tenen dues reserves fetes. Acaben d’arrencar, “tot just ens estem donant a conèixer ara, però esperem que l’activitat exploti realment a l’estiu”. Els combats amb arcs i fletxes són molt populars a Austràlia i als Estats Units “i ara es comencen a introduir a Europa”. Sant Fruitós, doncs, podria ser un dels punts d’inici d’una nova moda.


                 
Un dels equips que ja han fet l'activitat. Foto: Món d'Oci



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AERÒDROM SANT FRUITÓS  OCI 
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Els mercaurants: la nova tendència que fusiona supermercat i restaurant
ACTUALITAT
La Generalitat impulsa la campanya per promoure un Oci Jove saludable
BAGES
L’OCIC va atendre més de 2.300 consultes en l’any de pandèmia

LES PROPOSTES D'OCI
La tradició de les pinyates
BAGES
Quins drets tens per retard o cancel·lació del vol?
ST. FRUITÓS
Un nou estudi constata la reducció de soroll de l'aeròdrom
El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]