Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Generalitat tria el projecte 'Xup riera Viva' com un dels destacats
Barcelona acull la presentació dels estudis més destacats de Catalunya
MANRESA / Redacció  
12/02/2016 11:35
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
Meandre, com a entitat promotora, i  Fundació Aigües de Manresa, com a entitat sòcia, han presentat el projecte de sensibilització i educació ambiental Xup Riera Viva a la jornada organitzada pel departament de Territori i Sostenibilitat, on es van presentar també 18 estudis més d’altres entitats ecologistes i ambientalistes de Catalunya subvencionats durant els anys 2014 i 2015.

Xup riera viva ha estat un projecte de promoció sostenible de la riera de Rajadell al seu pas pel barri manresà del Xup. Un projecte d’investigació, acció i participació col·lectiva per a la sostenibilitat per part dels ciutadans del Xup i Meandre. Ha estat clau la forta la implicació de les entitats socials i culturals del barri: l’escola la Muntanya del Drac, l’Esplai tres Pins i l’Associació de Veïns del Xup.
 
Les actuacions realitzades  han estat diverses: rutes interpretatives socio-ambientals, tallers en educació ambiental, tallers en ecologia de l'aigua (realitzat per Fundació Aigües de Manresa), taller en agroecologia i el seu impacte en la riera,  curs d’educació pràctica per a la sensibilització i gestió sostenible de l'entorn, i, finalment, creació i difusió de material i contingut divulgatiu.
 
Es destaquen els resultats del projecte, com l’adquisició i enfortiment de la consciència ambiental del veïnat del barri, la millora de l'estat de conservació de l'entorn natural de la Riera de  Rajadell al seu pas pel barri del Xup i , sobretot l’adquisició d'experiència pràctica i d’alt valor per extrapolar aquest model de gestió socioambiental participativa en altres zones de l'Anella Verda de Manresa i més enllà.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]