Dissabte 25 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bàsquet Manresa celebra els 20 anys de la històrica Copa del Rei de Múrcia
Un triple de Joan Creus en el darrer alè del partit va donar el triomf al TDK; el club promet sorpreses per aquest diumenge
Els jugadors del TDK Manresa, en ple èxtasi després de guanyar la Copa del Rei. Foto: ACB

ESPORTS / Redacció / Carmina Oliveras  
25/02/2016 11:35
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial
Avui fa exactament 20 anys que el Bàsquet Manresa, la ciutat i tota la comarca celebraven amb èxtasi la Copa del Rei que el TDK va aconseguir en un partit històric contra el Barça. Dues dècades ja d’aquell triple agònic de Joan Creus. Tres punts d’or que van capgirar el marcador en el darrer alè del matx. El club bagenc celebrarà com es mereix l’efemèride en el pròxim partit contra el Fuenlabrada, aquest diumenge al Congost a dos quarts d'una del migdia: “hi haurà sorpreses”, ha assegurat.

A Múrcia, aquell febrer del 1996, el TDK va viure uns play-off de vertigen. En el primer partit contra el León, els homes de Salva Maldonado van aconseguir la victòria (72-58) després d’un esprint final de rècord. L’embranzida va servir al TDK per afrontar amb garanties el matx contra el Múrcia de semifinals. Els bagencs van mantenir un avantatge clar durant tot el partit, tot i que en els darrers minuts van haver de patir més del necessari. Amb tot, victòria per 81-78 i a la final, on l’esperava el potent FC Barcelona.

El Barça va iniciar el partit com una metralladora: triples a tort i a dret feien preveure un matx desigual. Però aquella Copa portava el nom de la ciutat de Manresa escrit. El TDK no es va arronsar i va aconseguir retallar diferències a la mitja part (51-43). A la represa, amb suor i esforç, el partit es va igualar i els manresans van atrapar el Barça enviant el matx a la pròrroga.

I va arribar la jugada màgica, la que tot el Bages encara reté a la retina. El marcador reflectia un 92 a 91 a favor dels blaugrana. Però quedava una jugada, i era del Manresa. Roger Esteller li va passar la pilota a Joan Creus, que no va dubtar i va clavar el triple de la victòria sense que li tremolés el pols.
 
Les imatges del record mostren una plaça Major plena de fervor, d’entusiasme i d’il·lusió. Dies més tard, l’aleshores president de la Generalitat, Jordi Pujol, va rebre l’equip amb una bufanda del TDK Manresa al coll. I fins i tot el Barça, conjunt que havia sortit derrotat de la final, va haver de fer el passadís al club manresà en el següent partit de lliga, disputat al Palau Blaugrana.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Operaris treballant al Guimerà
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
Campanya "No busquem superherois, busquem persones amb súperpoders"
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
El transcendental Manresa-Badalona, en directe a Esport Central
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]