Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Fira de l'Estudiant espera atraure més de 3.000 joves
El certamen està encarat a alumnes de Bages, Berguedà, Solsonès i Moianès
La Fira de l'Estudiant s'ha presentat aquest dijous al matí al Museu de la Tècnica. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
31/03/2016 11:35
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
El Museu de la Tècnica de Manresa acollirà del 4 al 7 d’abril la 24a edició de la Fira de l’Estudiant, un espai d’informació i d’orientació acadèmica i professional pensat especialment per a l’alumnat de secundària del Bages, Berguedà, Solsonès i Moianès que han de prendre decisions en relació als seus estudis i al seu futur laboral, així com també per als tutors i les famílies que els han d’ajudar a prendre-les.

L’edició d’enguany, com l’any passat, preveu que més de 3.000 estudiants de la Catalunya Central passaran pels estands de la Fira.


La presentació del certamen s'ha fet aquest dijous al matí al Museu de la Tècnica de Manresa pel coordinador de la Fira i representant dels Serveis Territorials d’Ensenyament a la Catalunya Central, Antoni Cornudella; la regidora d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich; el president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas; i el vicepresident primer i conseller d’Educació del Consell Comarcal del Solsonès, Francesc Xavier Mas. Els han acompanyat també Mar Raluy, dels Serveis Territorials d’Ensenyament; i Toni Arnaste, de la Fundació Lacetània. 

Cornudella ha valorat de forma molt positiva la celebració “de la 24a edició de la Fira, un espai d’orientació que no només és obert per als joves, sinó que és un certamen obert a tothom, a qualsevol persona que vol o necessita formar-se i requalificar-se”.  

El director del Serveis Territorials ha agraït el treball i el suport de tots els centres i entitats que hi col·laboren. Per a Cornudella “més de tres mil persones podran veure i consultar tota l’oferta possible que hi ha l’abast, atès que tota l’oferta educativa hi estarà representada”.

Per la seva part, Mercè Rosich ha tingut paraules d’agraïment a persones, centres i institucions per donar visibilitat a una Fira “que fa 24 anys va néixer per donar alternativa als joves de casa nostra que havien d’anar al Saló de l’Ensenyament de Barcelona”. Per a la regidora d’Ensenyament “afortunadament la Fira avui és necessària, important i plenament consolidada”.  Rosich ha ressaltat que aquest certamen és important perquè dóna a conèixer l’oferta educativa postobligatòria i permet que tots els centres educatius del territori se’n beneficiïn.   

Al seu torn, Agustí Comas ha explicat que el Consell Comarcal de Bages facilitarà el transport a uns 1.100 alumnes del Bages i el Moianès perquè puguin assistir a la Fira de l’Estudiant i contribuirà també a donar conèixer el Servei de Mobilitat Internacional. El president del Consell Comarcal del Bages ha agraït el suport dels diferents ajuntaments i “el compromís de la nostra institució per continuar donant suport a una Fira i al futur formatiu dels joves del nostre país”.

Finalment, Francesc Xavier Mas, ha afirmat  que uns 200 alumnes del Solsonès visitaran la Fira durant aquesta edició i ha reconegut l’esforç organitzatiu que s’està fent els darrers anys per millorar el funcionament de la fira, tant des de les institucions, des dels ajuntaments i des del Consell Comarcal del Solsonès.

Una Fira “de tots i per a tots”
Els continguts de la Fira de l’Estudiant són d’especial interès per l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat, cicles formatius i programes adreçats a alumnes que no superin l’ESO. Així mateix, la visita també pot ser molt adequada per aquell alumnat i persones en general que vulguis canviar d’estudis i per aquelles persones que vulguin retornar al sistema educatiu des del món laboral.  Com ha manifestat Antoni Cornudella, “la Fira de l’Estudiant és de tots i per a tots”.

Durant aquests dies els visitants podran trobar a la Fira informació i orientació personalitzada sobre els diversos itineraris formatius al seu abast, així com una mostra específica de l’oferta de Cicles formatius de grau mitjà i superior de les comarques del Bages, Berguedà. Solsonès, Moianès i de l’oferta universitària de la ciutat de Manresa.

El Museu de la Tècnica estarà obert els 4 dies de Fira amb el següent horari: de 9 a 14 h. (dilluns, dimarts, dimecres i dijous) i de 15 a 19 h. (dilluns,dimarts i dijous). La Fira de l’Estudiant tindran el seu colofó amb la jornada de portes obertes del Campus Universitari de Manresa, que se celebrarà el dissabte 9 d’abril, de les 10 a les 14h.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]