Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa commemora el Dia dels Museus coincidint amb l'ExpoBages
MANRESA / Redacció   
15/05/2016 11:35
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus del proper dimecres 18 de maig, Manresa ha preparat per al cap de setmana, els dies 20, 21 i  22 de maig, jornades de portes obertes i activitats gratuïtes per a tots els públics durant les quals es podrà visitar el Museu Comarcal de Manresa, el Museu dela Tècnica, el Museu de Geologia Valentí i Masachs, el Museu Històric de la Seu, el Museu del Santuari de la Cova i el Carrer del Balç.

Enguany, el lema de la diada és “Museus i paisatges culturals ” i, coincidint també amb la celebració a Manresa de l’ExpoBages, els museus s’acosten al públic per oferir diferents punts de vista del paisatge cultural de la ciutat.

Així, s’ha preparat un programa d’activitats, obert a tots els públics, que es desenvoluparan al centre de Manresa, espai de l’ExpoBages. Entre les novetats d’aquest any destaca l’organització d’itineraris sobre l’antic recorregut de la sèquia a la ciutat i els materials de què estan fetes les façanes històriques. També hi haurà tallers infantils, tot ala Planade l’Om.

També s’ha previst una conferència i unes visites guiades per conèixer la història, l’arquitectura i l’arqueologia de l’antiga església i el col·legi de Sant Ignasi. Aquests actes tindran lloc al Museu Comarcal de Manresa el divendres i dissabte a la tarda i es podrà visitar les restes arqueològiques en el solar on hi havia la Sala ciutat.

Paral·lelament, els museus oferiran portes obertes per mostrar el seu valuós i divers patrimoni, donar a conèixer la seva tasca i sensibilitzar sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

A banda del treball organitzatiu de l’Ajuntament de Manresa i de la xarxa de museus de la ciutat, les activitats compten amb la col·laboració dels Amics de la Seu, Arqueòlegs.cat, Centre d’Estudis del Bages, Fundació Cova Sant Ignasi-Manresa, Parc de la Sèquia i Parròquia de Santa Maria de la Seu així com la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EXPOBAGES 
També et pot interessar:
MANRESA
La 44a edició de l'ExpoBages es consolida a l'avinguda Universitària
MANRESA
L'ExpoBages a vista d'angular
MANRESA
L'ExpoBages torna a omplir l'Avinguda Universitària de Manresa

MANRESA
Afectacions de mobilitat per l'ExpoBages 2026
ACTUALITAT
La Central Creativa, el nou espai de l’ExpoBages
ACTUALITAT
UManresa mostra dos dels seus edificis a la ciutadania
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]