Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sis empreses del Bages, candidates als Premis Pimes
L'entrega dels guardons tindrà lloc el proper 20 de juny en el marc del sopar anual de PIMEC
Els membres del jurat dels Premis Pimes 2016. Foto: PIMEC

BAGES / Redacció  
17/05/2016 11:35
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
Nou empreses de la Catalunya Central són candidates a la 29a edició dels Premis Pimes. Sis d'aquestes empreses són del Bages, dos del Berguedà i una de l'Anoia. Aquest dimarts el jurat s'ha reunit per deliberar quines d'entre les 71 candidatures presentades, de 65 empreses, seran les guardonades.

Els premis d'enguany tornen a tenir caràcter solidari i la Fundació PIMEC destinarà la quota íntegra del sopar que abonen els assistents al programa emppersona, que la Fundació desenvolupa des de fa 7 anys, d’ajuda a l’empresariat que afronta serioses dificultats en el seu negoci o que s’ha quedat sense activitat.

Enguany s’han presentat un 10% més d’empreses que l'any passat. Aquest fet s’associa amb l’evolució del PIB de la pime a Catalunya, que durant l’any 2015 va tenir un creixement mitjà del 3,2%, segons l’Anuari de la Pime catalana i estimacions del Departament d’Estudis de PIMEC.

Els Premis Pimes compten amb 4 modalitats: Pime més competitiva, amb categoria de micro, petita i mitjana empresa, a la qual hi opten el 56% de empreses; Comerç més competitiu, a la qual s'han presentat l'11% de les candidatures; Premi Fundació PIMEC als valors d’empresa, amb el 27% de les empreses concursants, i Premi a la qualitat lingüística en el món empresarial, amb el 6% de sol·licitants.

Per territoris, el 72% de les empreses que opten als premis són de la demarcació de Barcelona (51), de les quals un 13% són de la Catalunya Central (9). Per comarques, 6 empreses són del Bages, 2 del Berguedà i 1 de l’Anoia.

Quant als sectors econòmics que representen les candidatures proposades, 26 empreses són de la indústria,13 provenen dels serveis, 11 de l’alimentació, 7 del comerç, 4 del sector TIC i una del sector de la construcció. Les 9 restants corresponen a altres sectors. 

Els premis es lliuraran el dia 20 de juny al Sopar solidari que organitza anualment PIMEC i comptaran amb la presència del president de la Generalitat, Carles Puigdemont. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]