Dimecres 29 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El PSC dóna un 'sí, però no' al projecte de la Baixada dels Drets
El grup avala la decisió de CDC i ERC de retirar les escales mecàniques, però alhora titlla la solució de "marxa enrere en tota regla" d'una actuació anunciada a "bombo i plateret" per Junyent
Felip González, en segon terme, durant un ple recent. Foto: C.O.

MANRESA / Redacció  
04/06/2016 11:35
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
Crida a la prudència per l'arribada d'un nou episodi de calor intensa a partir d'aquest dimecres
AMPANS inaugura La Parada, el projecte social i comunitari
La Policia Local de Sant Fruitós intensifica els controls de velocitat
El PSC de Manresa ha donat un sí, però no al nou projecte de la Baixada dels Drets. Per una banda, el grup (a l'oposició amb tres regidors) "avala" la decisió de CDC i ERC de retirar l'opció de les escales mecàniques del vial, però alhora assegura que la solució "és una marxa enrera en tota regla sobre una actuació que en el seu dia (a finals de l’anterior mandat de l’alcalde Valentí Junyent) es va anunciar a bombo i plateret en precampanya electoral".

La resposta arriba després de la presentació pública de la futura actuació urbanística a l’entorn del Museu Comarcal de Manresa, i de rebre les explicacions del govern sobre el nou projecte per a aquest carrer que ha descartat definitivament la instal·lació d'escales mecàniques.


Tot i que per al president del grup municipal del PSC, Felip González, la nova opció és "més raonable econòmicament i adient tècnicament”, carrega contra la trajectòria de l'equip de govern: "Per dissimular l’incompliment de la promesa feta al novembre de 2014 ha calgut recórrer a les excel·lents argumentacions d’un prestigiós bufet d’arquitectes internacional i que la nova cúpula urbanística d’ERC a l’Ajuntament convoqués tots els recursos humans necessaris per defensar la nova proposta davant d’una previsible oposició de l'Associació de Veïns de les Escodines”, que ja ha entregat més de 1.300 firmes perquè no volen renunciar als elements mecànics.
 
No obstant això, el PSC troba la solució global acordada per a remodelar l'entorn del Museu Comarcal "satisfactòria i que complementarà anteriors actuacions urbanístiques adoptades en aquell sector, com per exemple la passera de vianants entre els carrers de Sant Bartomeu i de Galceran Andreu, que ara adquireix una major versatilitat amb el nou ascensor previst entre Santa Llúcia i la plaça Major", ha afegit González.


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
AMPANS inaugura La Parada, el projecte social i comunitari
L’Escola Municipal de Formació d’Adults obrirà el termini de matriculacions el dijous 3 de setembre
La Policia Local de Sant Fruitós intensifica els controls de velocitat
S'obre la convocatòria per presentar creacions artístiques per al Festival Jardins de Llum 2027
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
Crida a la prudència per l'arribada d'un nou episodi de calor intensa a partir d'aquest dimecres
Afectacions amb motiu dels treballs de Ferrocarrils de la Generalitat per millorar el Túnel de Santa Clara


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]