 |
|
|
 |
Les previsions de pluja no es van complir i unes 1.800 persones (segons fonts de l'organització) van poder gaudir, durant tot el dia, de diferents activitats per donar la benvinguda al Parc del Secà, un espai que el Consorci del Bages per a la gestió de residus ha adequat i senyalitzat per deixar-lo obert a la ciutadania i que està ubicat en un lloc inèdit per a l'oci, al costat de l'abocador.
Al matí de dissabte, gairebé 300 persones han participat en les caminades populars, una de cinc quilòmetres de recorregut i l’altra de tretze, que han transcorregut per part dels itineraris oberts al Parc del Secà, per les instal·lacions de gestió de residus del Consorci del Bages –habitualment tancades al públic- i per altres punts d’interès dels entorns, com el pont que dóna nom al Pont de Vilomara o el pont de les Arnaules.
Les activitats han continuat a partir de les sis de la tarda amb tallers i activitats per a tots els públics. Els assistents han pogut fer tastos d’oli, participar en animacions per a la mainada, gaudir de la demostració del vol del falcó, sorprendre’s amb un espectacle de piruetes i circ, i passar l’estona en una animada zona de restauració asseguts en bales de palla.
El plat fort de la festa ha arribat a partir de les deu del vespre, amb un concert del grup Gossos, que tornava als escenaris de gran format després d’un any i mig, i que ha reunit un miler de persones al Parc del Secà. El grup ha volgut agrair la tasca del Consorci del Bages en arranjar el Parc del Secà i “fer aquest regal a la ciutadania”. |