Dissabte 04 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Centre Històric, l'indret "amb més atractius de la ciutat"
L'Ajuntament engega una campanya que mostra el potencial del sector en xifres
Junyent i Majó, amb els cartells publicitaris, aquest dimecres. Foto: AJM

MANRESA / Redacció  
13/07/2016 11:35
Manresa es prepara per viure la segona edició de la Shopping Fest
Manresa surt al carrer per Palestina
Inici dels nous mesuraments de seguiment de Healthy Communities
Les infermeres dels CAPs de Catalunya es reuneixen a Mont-Àgora
5.650 veïns i veïnes, 68 carrers i 25 places. Però també 3 teatres, 26 restaurants, 43 botigues de menjar, 60 botigues de roba i 87 establiments d’altres tipus, 25 apartaments turístics, un hospital, un alberg, 21 perruqueries, 9 farmàcies i, a més, els principals elements de patrimoni històric i monumental de la ciutat.

Tot això es troba físicament al Centre Històric de Manresa, i totes aquestes dades, entre altres, apareixen a la campanya Al Centre Històric tenim de tot. Qui en dóna més?, que l’Ajuntament de Manresa ha presentat aquest dimecres.

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, juntament amb el Comissionat del Centre Històric de Manresa, Adam Majó, que ha ideat la proposta, n’han fet la presentació aquest migdia a l’Ajuntament.

La campanya neix per explicar, tal com ha fet el Comissionat des que va començar a treballar, que aquest àmbit de la ciutat, que consta del Barri Antic, un tram de les Escodines i un tram de Vic-Remei, "no tant sols és el més monumental, el més bonic i el més icònic de la ciutat, sinó que és, també, el que disposa d’una oferta cultural, d'equipaments i comercial més extensa i variada".

Una visió "injustament negativa"
Amb la campanya, l’Ajuntament vol posar dades sobre la taula que demostrin que cap altre sector de la ciutat pot competir en atractius amb el Centre Històric. Perquè el què sí que es constata és que hi ha una percepció esbiaixada sobre la realitat de la Manresa antiga i que "aquesta visió injustament negativa és el principal obstacle a l’hora de solucionar alguns del problemes reals i a l’hora de reforçar el paper central del barri vell a la ciutat i a la comarca".

La campanya se centra principalment en l’edició de cartells, que es col·locaran en establiments de la ciutat, en cartelleres municipals (mupis) i altres espais publicitaris i mitjans. La imatge mostra una ruleta i xifra el nombre d’equipaments de tota mena de què disposa el Centre Històric. La voluntat no és fer una radiografia exacta i amb precisió absoluta, però sí fer obrir els ulls sobre la quantitat d’atractius que concentra el Centre Històric, potser sense que els propis manresans en siguin del tot conscients. 

El Centre Històric "té problemes singulars, i per això l’Ajuntament considera s'han d'abordar de forma singular, però aquests problemes tenen més a veure amb el potencial, amb allò que podria ser i encara no és, que amb la realitat objectiva que és, ara ja, molt potent".

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha assegurat que la campanya reforma “l’aposta que ha fet aquest govern pel Centre Històric, ja des de l’anterior mandat, però en l’actual encara més, amb la figura del Comissionat”. Per a l’alcalde, accions d’aquest estil serveixen per posar en valor el Centre Històric, “refermant tot allò que de fet ja s’ha començat a capgirar”. Junyent creu que cal seguir treballant per millorar el barri i la percepció que en tenen els seus propis habitants i també la resta de ciutadans.

L’alcalde ha recordat actuacions estratègiques que ja s’han començat a fer o es faran properament, com les obres al Museu Comarcal i l’entorn, i les dels Antics Jutjats per acollir dependències de la Generalitat. També ha esmentat les obres en carrers com Sobrerroca i Joc de la Pilota i entorn, i actuacions de menys abast però importants per a les persones que viuen al barri i que contribueixen a “reforçar el canvi de tendència que es va notant i que ha de tenir encara més força i contundència”.

El Centre Històric "no és un malalt terminal"
Per la seva banda, el comissionat Adam Majó ha afirmat que “el Centre Històric no és un malalt terminal, com diu algú”, sinó que és una zona que té problemàtiques però alhora és “la més dinàmica i viva de la ciutat”. Majó considera que els problemes del barri són producte justament de la seva història: “El parc d’habitatges, els espais són antics i cal fer un sobreesforç per adaptar-lo a les necessitats del segle XXI, però alhora aquesta història és un signe de distinció i un gran potencial”. Per tant, el Comissionat creu que el Centre Històric és “un diamant en brut, que si el treballem lluirà més”.

En aquest context, ha afirmat Majó, la campanya neix per posar en valor que “el Centre Històric és viu, amb una oferta cultural o comercial de gran rellevància. Ho hem explicat amb números, fàcils d’entendre, i que estem convençuts que en alguns casos sorprendran, perquè sovint no som prou conscients de la xifra d’equipaments que concentra el Centre Històric”. El Comissionat ha remarcat el fet que la campanya “no pretén ser una radiografia exacta del que hi ha al barri, que a més és viu i canviant. Si hi ha aportacions seran benvingudes. Hem mirat de ser exhaustius, però poden faltar-hi coses, perquè hi ha molta diversitat”.

La pretensió és també, segons ha explicat Majó, és “provocar debat i reflexió”, i també contribuir a “recuperar l’orgull de viure o treballar al rovell de l’ou de la ciutat”.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Manresa surt al carrer per Palestina
Nous arbres a la vorera del carrer Saclosa de Manresa
Serafín Zubiri i la Unió Musical del Bages oferiran aquest diumenge al Kursaal un tribut a Nino Bravo
El Teatre Conservatori de Manresa acollirà en concert dissabte el grup Huun-Huur-Tu
Manresa es prepara per viure la segona edició de la Shopping Fest
L'inici de la Lliga Endesa porta el BAXI Manresa a Tenerife
Tall de trànsit al Pont de Sant Francesc, aquest dissabte
XVè aniversari Manresa Rugby Club


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]