Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les malalties de sant Ignasi de Loiola, recollides en un llibre
L'obra es presenta aquest divendres a l'Espai Manresa 1522
MANRESA / Redacció  
13/07/2016 11:35
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
Sant Ignasi Malalt. Anàlisi de les malalties de sant Ignasi de Loiola, d’Armand Rotllan, es presentarà aquest divendres, 15 de juliol, a les 8 del vespre a l’Espai Manresa 1522, a l’edifici del Teatre Conservatori.

Sant Ignasi Malalt. Anàlisi de les malalties de sant Ignasi de Loiola, editat per Zenobita, ens presenta una altra perspectiva del sant, probablement el personatge més transcendent que arriba a Manresa el segle XVI. Rotllan descriu un personatge malalt, feble i coratjós, i alhora ens mostra una Manresa hospitalària que acull el sant amb totes les eines i mitjans dels quals disposa.

Tot i que sant Ignasi ha estat a bastament documentat, aquesta obra col·labora al seu coneixement des d’una visió mèdica.
El Dr. Armand Rotllan i Verdaguer és historiador de la medicina, vicepresident de la Junta de l’Arxiu Històric de les Ciències de la Salut Simeó Selga i Ubach (COMB), i té una llarga trajectòria com a estudiós de la història de la sanitat manresana i bagenca.

L’acte de presentació estarà conduït pel propi autor, el Dr. Armand Rotllan, i presidit per l’Alcalde de Manresa, Valentí Junyent, el Director de l’Arxiu Històric de les Ciències de la Salut Simeó Selga i Ubach (COMB), Lluís Guerrero i Sala, i el Pare Lluís Magriñà, superior de la Comunitat de Jesuïtes de la Cova de Sant Ignasi.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]