Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Vicenç tria el vehicle per a Protecció Civil en el procés participatiu
S’hi han presentat 22 idees per invertir els 37.000 euros que el consistori ha reservat per a la decisió de la ciutadania
ST. VICENÇ / Redacció  
13/07/2016 21:01
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
Un total de 1.220 vots entre els telemàtics i els presencials han donat la veu a la ciutadania de Sant Vicenç de Castellet, que ha pogut decidir a quin projecte es destinaran els 37.000 euros que l’Ajuntament ha reservat per al pressupost participatiu. L’actuació guanyadora ha estat la compra d’un vehicle per al servei de Protecció Civil, valorada en gairebé 22.000 euros. Aquesta xifra donarà marge per incloure algun dels altres projectes presentats, com és la instal·lació de desfibril·ladors al municipi, que ha estat el tercer amb més vots.

L’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Sant Vicenç està constituïda per 12 membres, especialitzats en formacions d’emergències, habilitats per impartir els plans de protecció civil, recerques, guaites preventives en situacions extremes de calor, etc. Actualment compta amb un furgó antic amb només 2 places útils, per això van demanar l’adquisició d’un nou vehicle per adaptar-lo a les necessitats de Sant Vicenç de Castellet i  facilitar la tasca del servei.

Aquesta actuació suposa una despesa de 22.000 euros, per això els diners disponibles que quedaran lliures fins arribar als 37.000 euros del pressupost participatiu es destinaran a fer realitat algun dels altres projectes presentats, com la instal·lació de desfibril·ladors automàtics que analitzen el ritme cardíac de la víctima i, automàticament, determinen si és convenient fer-li una descàrrega elèctrica per a poder recuperar el ritme normal del cor. 

Aquesta proposta, valorada en 11.000 euros, preveu instal·lar desfibril·ladors al barri de la Plaça Espanya, al centre del municipi, al barri de l’Escorxador i a la Balconada.
 
Una experiència novedosa a Sant Vicenç
Aquesta és la primera vegada que l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet convoca el pressupost participatiu per tal que la ciutadania pugui prendre decisions sobre aquells projectes que li semblen prioritaris per a la millora del municipi.

El consistori ha coordinat una comissió formada per representants dels diferents grups municipals i d’entitats del municipi que han fet el seguiment de tot aquest procés participatiu.

En total, 1.220 santvicentins han votat: 984 han estat vots telemàtics i 236 han estat presencials. El projecte amb més vots, el vehicle per a Protecció Civil, n’ha tingut 397; seguit molt de prop per l’arranjament de la pista de l’Escola Sant Vicenç que n’ha obtingut 393.

Els altres projectes presentats que han estat votats, són, per ordre de votació: la instal·lació de desfibril·ladors (110), parc i passeig a l'entorn de la natura (77), substitució enllumenat públic (74), col·locació de leds als passos de vianants (41), instal·lació d’un rocòdrom (29), remodelació del túnel  de vianants del passeig Pau Casals (28), instal·lació d'un ascensor al pavelló (19), canvi ubicació del pipican del carrer Llibertat (17), senyalització de circuit de cursa de Vallhonesta (15), arranjament del carrer Alfons XIII (13), senyalització d’un circuit de 10km (5).

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PRESSUPOST SANT VICENÇ  PROTECCIO CIVIL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Protecció Civil homologa els plans d'emergències d'una trentena de municipis
ACTUALITAT
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
MEDI AMBIENT
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat

SOCIETAT
Protecció Civil tanca l'any amb 408 Plans d'Autoprotecció homologats
SOCIETAT
Augmenten un 22% els municipis que compleixen amb l'obligació de tenir un pla d'emergències en vigor
ACTUALITAT
Guia de Protecció Civil per als centres educatius amb pautes d'actuació
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]