Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cambra i CFP formaran joves sense feina per treballar al sector industrial
Forma part de les iniciatives per lluitar contra l'atur juvenil
MANRESA / Redacció  
16/07/2016 11:35
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
La Cambra de Comerç de Manresa i el Centre de Formació Pràctica uneixen esforços en la lluita contra l’atur juvenil a la comarca. A partir del mes de setembre, les dues entitats oferiran conjuntament dos cursos del Programa Integral de Qualificació i Ocupació (PICE), que impulsen les Cambres a tot l’estat amb l’objectiu de formar joves perquè puguin trobar feina de manera immediata. La clau de l’èxit del programa és que la formació que s’ofereix està directament enfocada a ocupar un lloc de treball amb demanda de professionals per part de les empreses del territori.
 
Els cursos que proposen la Cambra i el CFP a joves d’entre 16 i 30 anys, que en aquests moments no estiguin ni treballant ni estudiant, són un de soldadura i un altre de pneumàtica i hidràulica. Tots dos consten d’un apartat comú de 65 hores de formació en ocupabilitat i habilitats socials que té per objectiu donar als alumnes les eines i recursos necessaris per apropar-se a les empreses amb confiança i desenvolupar-se adequadament al lloc de treball.
 
En el curs de soldadura els participants treballaran 60 hores a les instal·lacions del Centre de Formació Pràctica durant les quals aprendran a treballar en les diferents modalitats de la soldadura i aniran avançant en funció de la seva millora. El curs de pneumàtica i hidràulica també té una durada de 60 hores en les quals els alumnes adquiriran els coneixements bàsics de les instal·lacions pneumàtiques, els elements pneumàtics i el seu funcionament. L’objectiu és que aprenguin a interpretar muntatges pneumàtics i en coneguin les seves particularitats, per després poder aplicar tot aquest aprenentatge en el dia a dia d’una empresa industrial.
 
Un cop acabat el programa de formació, els joves entraran a formar part d’una borsa de treball, que tant la Cambra com el CFP donaran a conèixer entre les empreses del territori que, a més, gaudeixen d’incentius econòmics si contracten joves formats dins d’aquest programa. Els cursos s’iniciaran el 19 de setembre (soldadura) i el 17 d’octubre (pneumàtica i hidràulica). Per a més informació, cal trucar a la Cambra (93 872 42 22) o al Centre de Formació Pràctica (93 875 72 79).

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]