Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La pèrdua dels 75.000 habitants obliga l'alcalde a rebaixar-se el sou
Junyent cobrarà 65.000 euros a l'any, el màxim que permet la llei per la mida de la ciutat
La regidora de Participació, Mireia Estefanell, i l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent. Foto: AJM

MANRESA / Carmina Oliveras  
22/07/2016 11:35
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, s'ha vist obligat a reduir-se el sou. És una conseqüència del fet d'haver baixat dels 75.000 habitants. Segons ha explicat el regidor d'Hisenda, Josep Maria Sala, en el ple d'aquest dijous al vespre, la llei marca uns topalls màxims de sou per a tots els regidors segons la mida de la ciutat. Ara, amb menys de 75.000 habitants, l'alcalde era l'únic regidor que sobrepassava el límit de 65.000 euros anuals "lleugerament".

Per aquest motiu, ha explicat Sala, "s'ha adequat el sou al topall màxim dels 65.000 euros", uns diners que no abonarà al 100% l'Ajuntament, ja que Junyent cobra un 49% del consistori i la resta de la Diputació de Barcelona, on és diputat d'espais Naturals i Medi Ambient. La nova assignació serà retroactiva, ja que hauria d'haver començat a 1 de gener del 2016.

Sala ha afegit que, fins ara, el sou de Junyent estava "a la banda baixa" dels alcaldes de ciutats de més de 75.000 habitants, i que ara "estarà a la banda alta de les ciutat de menys de 75.000 habitants".

L'oposició en bloc s'absté
El punt només ha rebut els vots del govern de CDC i ERC. Tota l'oposició en bloc s'ha abstingut. El regidor de la CUP Jordi Masdeu ha dit que, tot i la rebaixa, continuen veient el sou "encara massa alt" i ha subratllat el fet que "s'ha fet per obligació i s'ha rebaixat el just que marca la llei". El regidor de Democràcia Municipal, Dídac Escolà, també ha dit que "és massa alt" i ha remarcat que no veia diferència entre les parts que paga l'Ajuntament i la Diputació, ja que "tots són diners públics".

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PADRÓ MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
El padró de Manresa torna a superar la barrera dels 75.000 veïns
MANRESA
El PSC fa una crida per ajudar l’Ajuntament a actualitzar el padró
MANRESA
El PSC avisa que Manresa pot perdre més d’un milió anual si no és gran ciutat

MANRESA
L’embolic del padró, la carpeta més 'calenta' del ple
MANRESA
Manresa es quedarà a 157 persones d’arribar als preuats 75.001 habitants
MANRESA
Manresa té com a límit el 17 de febrer per demostrar que té més de 75.000 habitants
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]