Divendres 12 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Joan eixuga dèficit de la residència i renuncia a una altra gestió externa
L’Ajuntament va recuperar el control de la llar d’avis el 2012 i va denunciar la concessionària; ha introduït mesures que han permès “fer-la més viable”
La residència municipal Atzavara està ubicat al centre del municipi. Foto: C.O.

ST. JOAN / Redacció  
31/07/2016 12:23
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada no es planteja tornar a externalitzar la gestió de la residència d’avis L’Atzavara, que continuarà sota control municipal. El consistori va rescatar la gestió del servei el 2012 i es va querellar amb la concessionària –que no pagava els treballadors– per presumpta estafa i apropiació indeguda.

Va començar aleshores un llarg procés que, en un principi, havia d’acabar amb un nou plec de clàusules i un nou concurs públic. Però després de quatre anys de gestió municipal, en els quals s’ha aconseguit “eixugar dèficit i fer que la residència sigui més viable econòmicament”, l’Ajuntament ha decidit renunciar a una nova externalització.

L’alcalde, Gil Ariso, ha explicat que des que es van fer càrrec de la gestió –a través del Patronat Municipal Assistencial– han anat introduint mesures “perquè el dèficit, que era de més de 200.000 euros anuals, es pugui reduir al màxim” sense que això afecti el bon funcionament de la residència. Per exemple, s’han revisat tots els contractes amb les subministradores i s’ha ajustat la plantilla als ràtios de personal que marca la llei.

A més, s’han aconseguit sis habitacions noves: una és la que s’ha alliberat del servei de llit d’urgència del Bages per a maltractaments a gent gran, que ara s’ha ubicat a Castellgalí, i les altres cinc són noves i s’han construït en un espai “infrautilitzat” de la residència, on abans hi havia uns magatzems i uns lavabos.

Ariso ha detallat que amb la residència han trobat “el punt d’equilibri”. Per això, “no tenim en ment tornar-la a externalitzar; ara funciona bé i això és el què compta”.

Cinc anys de lluita
L’Ajuntament va rescatar el servei de la residència el 2012. Un any abans, els treballadors van fer el primer crit d’alerta quan van denunciar retards continuats en el pagament de les nòmines per part d’Aser Catalunya, l’empresa que gestionava el centre des del 2009.

El consistori va encarregar immediatament una auditoria que va determinar que l’empresa tenia un forat de prop d’1,8 milions d’euros. L’Ajuntament va iniciar el rescat de la gestió, va denunciar l’empresa i va utilitzar una mica més d’un milió d’euros que per contracte hauria d’haver abonat a Aser per pagar els sous de les treballadores. L’alcalde va detallar ahir que encara no se sap res de la querella: “Creiem que el més just seria que el jutge donés per bo el moviment que vam fer per poder pagar els treballadors, però caldrà esperar”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GENT GRAN 
També et pot interessar:
MANRESA
Torna la Mostra de treballs de la gent gran de Manresa a l'Espai 7 del Casino
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
ST. FRUITÓS
Pineda de Bages estrena una nova àrea d’aparells de gimnàstica per a la gent gran

MANRESA
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Júlia Pellicer Vidal pels seus 100 anys
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Maria Pubill Balart pel seu centenari
El nou microbús a la plaça Major
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
El veterinari francès Philippe Labre porta les teràpies naturals en ramaderia, a Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]