Divendres 24 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Calaf recupera la pesseta en un concorregut mercat
El nucli antic s'omple per celebrar la segona edició del 'Tasta la Plaça’

ANOIA / Redacció  
02/08/2016 11:35
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa
El bon temps va acompanyar, aquest dissabte al vespre, la celebració del segon 'Tasta la Plaça' que l'Ajuntament de Calaf ha organitzat en honor al seu patró, Sant Jaume, i en el marc de l'Any Laureà Figuerola. Durant aquesta nit, les pessetes van tornar a circular en el mateix lloc on va nèixer el reconegut Mercat de Calaf, la plaça Gran. I és que per poder triar els plats del tast, els assistents havien d'intercanviar els euros per tiquets que recordaven a les antigues pessetes. En total, es van servir 2.000 tasts d'una trentena de plats diferents. 
 
La iniciativa va ser molt ben rebuda pels calafins i visitants que van poder gaudir de la millor gastronomia de l'Alta Segarra juntament amb la música en directe del grup 'No fem un trio'. Tot plegat, en un espai incomparable com la plaça Gran, on es mesclen la tradició, la història i el patrimoni de la població. 
 
Una quinzena d'establiments del territori es van implicar en aquesta original proposta oferint tastets gastronòmics d'alta qualitat, acompanyats de vins i cerveses artesanes. La vetllada va començar cap a les 20.00 hores i es va allargar fins a la mitja nit. Durant la vetllada, es van fer fins a 2.000 degustacions a través de les quals els més de 500 assistents van poder gaudir de diferents gustos, olors, textures i sabors.
 
El Ministre d'Hisenda que va instaurar la pesseta també va ser a la plaça Gran de Calaf. Un actor calafí caracteritzat com a Laureà Figuerola, va participar al 'Tasta la Plaça' acompanyat de les autoritats i d'unes dames vestides segons la moda de la segona meitat del segle XIX.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Buscant un refugi climàtic
Senyalització horitzontal per facilitar el trànsit en l'accés al barri de Salipota
Els impulsors de la planta de biometà de Sant Mateu de Bages creen una comissió
Catalunya afronta avui el dia amb el risc d'incendi forestal més elevat de tot l'estiu
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Crida a la precaució pel màxim risc d'incendi forestal
Lluís Riera, nou entrenador assistent del Kids&Us Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]