Dimecres 08 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Es regala orxata a canvi de sang
El Banc de Sang de Catalunya alerta de la necessitat de donants durant juliol i agost
Naila Prado és una de les donants a qui La Xixo regalarà mig litre d'orxata a canvi de donar sang. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Noemí Badrenas  
03/08/2016 11:35
Sant Pau serà la propera parada de l'Alcalde als Barris, el dilluns 13 de juliol
Dues jornades de portes obertes al nou equipament social i comunitari de La Parada
L'actual local de la Biblioteca tancarà les seves portes aquest divendres
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous
Es diu que qui té sang d’orxata és algú insípid. Però si l’orxata és de La Xixo, l’emblemàtic establiment de Manresa, la cosa canvia. Aquest estiu, tots els que donin sang a Manresa tindran mig litre d’orxata de regal. És la darrera iniciativa del Banc de Sang i Teixits de la ciutat, que el passat juliol ja va obsequiar els donants amb un meló, i ara ho farà amb orxata.

El Banc de Sang alerta que a Catalunya calen 50.000 donacions durant els mesos d’estiu, època en què les reserves de sang baixen. És per això que fins al 15 de setembre es duran a terme diverses campanyes mòbils a través de tot el territori. L’entitat també ha activat un marcador virtual en què es fa un compte enrere de les donacions que falten per arribar a l’objectiu. A hores d’ara marca que ja s’han fet 20.000 donacions a tot el país.

Amb motiu d’ajudar a les donacions, Manresa tindrà l’autobús del Banc de Sang a Crist Rei cada dimarts d’agost, de 10 a 2 del matí i de 5 a 9 de la tarda. Naila Prado, manresana de 22 anys, ha estat la primera donant d’aquest dimarts a la tarda. Ja havia donat sang altres vegades: “Sempre que puc ho faig, però he de reconèixer que aquesta vegada ha estat la meva mare qui m’ha informat que regalaven orxata, i encara m’ha fet més gràcia venir”.

Hector Pascual, gerent de l’orxateria, ha explicat que és el primer estiu que col·laboren amb el Banc de Sang “i no serà l’últim”. Ell mateix s’ha fet donant de sang recentment: “És primordial que la gent sigui conscient del valor de les donacions; tots podem salvar vides. Des de La Xixo regalarem orxata per empènyer a aquells que encara dubten a l’hora de donar”.

El Banc de Sang de Manresa, ubicat a l’hospital Sant Joan de Déu, suma anualment prop de 5.000 donacions. El responsable de l’entitat, Khaled Khatib –qui durant aquest dimarts ha fet diverses escapades a l’autobús per veure com anava la primera jornada de donacions a canvi d’orxata– ha detallat que “l’estiu és una època dolenta perquè els centres educatius i moltes empreses tanquen i, a part, encara hi ha molta gent reticent a donar sang abans de les vacances”.

Khatib, que treballa al Banc de Sang des de fa 30 anys, ha dit que “aquí encara no es té l’hàbit de donar sang, però hi ha països que ens passen la mà per la cara”. “Penseu que amb només mig litre de sang, que són deu minuts del vostre dia, es poden salvar tres vides”, ha afegit Khatib.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BANC DE SANG 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
11a edició de la campanya dels Bombers al Banc de Sang de Manresa
LA FOTO DEL DIA
Dona el millor de tu, dona sang
ACTUALITAT
Els cossos de Seguretat del Bages se sumen a la donació de sang

ACTUALITAT
El Banc de Sang fa una crida a tothom a ‘fer viatjar la sang’ abans de les vacances de Setmana Santa
ACTUALITAT
Marató de donants de Sang de Catalunya 2024
ACTUALITAT
Guanyador de la Llumineta del Banc de Sang de Manresa
Detall de la flor
Sant Pau serà la propera parada de l'Alcalde als Barris, el dilluns 13 de juliol
Dues jornades de portes obertes al nou equipament social i comunitari de La Parada
L'actual local de la Biblioteca tancarà les seves portes aquest divendres
Solsona amplia el cementiri amb 70 nínxols nous
Els joves Àlex Bosch Castilla i Iratxe González Pérez, proclamats Hereu i Pubilla de Sant Fruitós
El projecte Entra en Joc tanca el curs consolidant-se com un espai educatiu i comunitari de referència
La Fundació Impulsa i la FUB-UManresa uneixen esforços per ampliar les oportunitats formatives


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]