Dimecres 24 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Navarcles tindrà per primer cop una Festa Major Alternativa
Un nou col·lectiu organitza un cap de setmana d’actes amb la voluntat de dotar el poble d’una festa popular, gratuïta i que tingui lloc al carrer
Alguns dels membres de l'organització a la font dels Sobreeixidors. Foto: FAN

NAVARCLES / Redacció  
04/08/2016 11:35
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
Navarcles estrenarà el cap de setmana del 13 i 14 d’agost La FAN (La Festa Alternativa de Navarcles), un esdeveniment que neix amb la voluntat de dotar el poble d’una festa popular, gratuïta, per a tots els públics i, sobretot, desenvolupada al carrer.

La idea va néixer fa només uns mesos d’un grup de navarclins que tenen l’objectiu de retornar la festa i l’ambient al centre del poble, d’on s’ha anat retirant amb el pas dels anys. Amb aquest afany, La FAN tindrà el seu centre neuràlgic a la Font dels Sobreeixidors, en un clara aposta per a la recuperació d’espais. Allí tindrà lloc el gros de la proposta, que en aquesta primera edició es concentrarà en dos dies.
 
Humor i disbauxa pel poble
La gresca, però, s’iniciarà dissabte a primera hora de la tarda al Llac de Navarcles amb el conegut Humor Amarillo, una activitat que l’Ajuntament va deixar de programar fa ja uns anys i que ara recupera la FAN.

Un cop acabat, arrencarà el Birracrucis Trapella, una cercavila on regnarà la disbauxa i que pretén dotar els carrers del nucli antic d’un ambient de Festa Major esbojarrat. El programa ja ho adverteix: cal portar roba interior presentable.
 
Bona música en directe
La corrua acabarà a la Font dels Sobreeixidors, on al vespre tindrà lloc el concert de Stereo Freaks (punk rock d’Olesa de Montserrat) i de El Quinto Carajillo (rumba de Sant Joan de Vilatorrada). La festa de dissabte es tancarà amb l’actuació de discjòqueis.

Diumenge el dia començarà amb un vermut electrònic i amb l’actuació, també al migdia, de Raimon & Garfunkel i el Piltrafilla, un trio que versiona clàssics amb una mirada pròpia totalment irònica. També hi haurà espai per la canalla, amb pintades de murals. Mentrestant, s’anirà cuinant el dinar popular, que clourà la primera edició de La FAN amb una sobretaula que s’allargarà tant com la gent vulgui.
 
Esforç popular
La FAN creu en una festa per a tots. Amb ganes i esforç es poden fer moltes coses sense haver de posar un preu que limiti la participació de la gent. És un grup totalment obert que ja ha aconseguit la implicació de quatre entitats i de diversos col·laboradors i que espera poder sumar més gent a una proposta que il·lusiona.

La FAN 2016 està organitzada per l’ADN (Associació Dones Navarcles), el Centre Excursionista de Navarcles, Jarto Jartorius i la CUP. Col·laboren Més Mingu Esports i el bar El Pintxo.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
PMCC i Cecot reforcen la seva aliança per impulsar la competitivitat del sector del metall
L’empremta europea a Catalunya
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
Els sub16 es proclamen campions catalans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]