|
| La Riera de Merlès es dotarà d'ordenances per multar els incívics |
| Es preveuen sancions de fins a 3.000 euros per aquells que tirin deixalles, contaminin o introdueixin espècies animals o vegetals no autòctones a l'entorn natural |
 |
| Banyistes a la riera de Merlès, en una imatge d'arxiu |
|
| BERGUEDÀ / Redacció |
| 06/08/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
En la darrera reunió de la Comissió d’agents públics la Riera de Merlès, integrada pels diferents ajuntaments, consells comarcals, consorcis, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya, Cossos de Seguretat i d’Emergència implicats en la gestió de la riera, es van comprometre en tenir aprovada l’ordenança reguladora de l’ús públic de la Riera de Merlès abans d’acabar el present any i en plena aplicació per la propera campanya estival.
Així, en aquesta reunió, el personal tècnic de Diputació de Barcelona i de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà van presentar el primer esborrany d’aquesta ordenança reguladora amb facultat sancionadora per protegir, conservar, delimitar els usos i activitats a tot el corrent fluvial i el seu entorn, des del seu naixement a les fonts de Sant Jaume de Frontanyà fins l’aiguabarreig amb el riu Llobregat a Puig-reig.
La proposta d’ordenança pretén posar la primera pedra per resoldre les problemàtiques, els impactes nocius i els usos inadequats que causin o puguin causar efectes negatius sobre l’Espai Natural de la Riera de Merlès, com l’abandonament de deixalles, l’aparcament, l’acampada, la introducció d’espècies animals o vegetals no autòctones o la contaminació de l’aigua, establint un règim sancionador a partir de 750 euros fins a 3.000 euros, en funció de la gravetat de la infracció.
Ara, les diferents corporacions locals realitzaran les seves aportacions i revisions a la proposta realitzada per la Diputació i l’Agència, per tal que a finals de setembre es pugui redactar la proposta definitiva per sotmetre a votació en els diferents Plens Municipals. No obstant, prèviament, s’haurà realitzat un període de consulta pública i participativa amb els veïns, propietaris agrícoles i forestals, entitats ecologistes i empreses d’activitats de la Riera de Merlès, per tal que també puguin realitzar les seves aportacions i opinions. La voluntat es poder disposar d’una ordenança reguladora consensuada per protegir i preservar l’Espai Natural de la Riera de Merlès. |
|
|