Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Casal de les Escodines acull l’exposició fotogràfica “Habitants”, de Toni Arnaste
La mostra de línia amateur, que es podrà veure del 5 al 30 de setembre, exhibeix 40 imatges de fauna salvatge d’arreu del món fetes al llarg de més de 15 anys
El Casal de les Escodines. Foto: Aj. Manresa

MANRESA / Redacció  
02/09/2016 11:35
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
El projecte fotogràfic “Habitants” de Toni Arnaste, que consta de 40 imatges de fauna salvatge recollides arreu del món durant més de 15 anys, es podrà veure al Casal de les Escodines a partir d’aquest dilluns, 5 de juny, fins al divendres 30 del mateix mes.

Es tracta d’una mostra de línia amateur que aplega el treball fet per Arnaste fruit d’una necessitat interna de trencament de patrons establerts i d’una recerca de la comprensió de l’essència del temps.

Durant molts anys, l’autor ha estat centrat en la fotografia d’éssers vius en llibertat i ha orientant els seus propis criteris fotogràfics en aspectes tècnics com  la definició o la nitidesa de les imatges aconseguides. El resultat són fotografies fetes amb d’instint de caçador: descriptives, tècnicament correctes però a la vegada estèrils de moment i de record per ser preses de forma inconscient; fetes amb tota l’atenció i esforç però alhora amb l’angoixa permanent de no perdre la fotografia, de no perdre el moment...

De cada viatge l’autor rebutjava centenars d’imatges per ser tècnicament dolentes, borroses, desenfocades i/o fosques, que han quedat durant molts anys oblidades en arxius digitals.

La sorpresa ha estat redescobrir que aquestes fotografies rebutjades tenen el valor de l’espontaneïtat, del sentiment de temps i del record nítid i exacte del moment de la presa. “Habitants” és doncs una col·lecció d’imatges oblidades, rebutjades. Els seus personatges han estat fotografiats en estricta i total llibertat de forma espontània i totes les captures han estat sotmeses a un tractament digital d’envelliment per a realçar el sentiment de troballa i duen la inscripció de l’espècie i el lloc de presa.

L’artista
Toni Arnaste (1973) viu a Manresa i és professor de formació professional. És aficionat a la fotografia en totes les seves vessants, membre del FotoArt Manresa i col·laborador de la revista fotogràfica Phot. “Habitants” és el primer treball que exposa per diversos espais de Manresa (Centre Cívic Selves i Carner, juny 2016)  i Barcelona.

L’exposició es podrà veure del 5 al 30  de setembre, de dilluns a divendres, de els dies feiners de 9 a14 h i de 16 a 21 h i els dissabtes de 10 a 14 h i de 16 a20 h al Casal de les Escodines (C/ St. Bartomeu, 50; 938725454).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]