Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Castellbell també reclama un salari mínim de mil euros
La moció, presentada per ERC, s'ha aprovat en el darrer ple municipal
BAGES / Redacció  
06/09/2016 11:35
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
El Ple de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar va aprovar en la sessió del passat 29 d’agost una moció, a instàncies d'ERC, per donar suport a la proposta d'un salari mínim català de mil euros. Castellbell se suma, doncs, a la llista de municipis que donen suport a la iniciativa de la plataforma 'Anem a Mil', que reclama un salari mínim més elevat i adaptat a la realitat catalana, amb un nivell de vida més alt que la mitjana espanyola.
 
Així, doncs, segons el contingut de la moció aprovada pel consistori castellvilarenc, l'ajuntament haurà d'aplicar aquesta mesura internament i assegurar que tots els seus treballadors cobrin aquesta quantitat com a mínim, i trobar fórmules perquè les empreses subcontractades també ho facin.
 
La moció -que ERC Bages està promovent arreu dels municipis de la comarca- pretén obrir el debat sobre aquesta qüestió i, en concret, reclama que s'apliqui aquest nou salari mínim als treballadors municipals, que és on pot actuar els ajuntaments. Malauradament, Catalunya no té les eines d'un Estat per fixar el salari mínim i depèn de la voluntat del Govern espanyol de torn -actualment fixat en 655€, malgrat que des de les institucions europees el considerin insuficient-. Però amb la proposta es busca denunciar aquesta problemàtica i que l'ajuntament sigui un model a seguir per empreses i agents econòmics locals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR 
També et pot interessar:
BAGES
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
BAGES
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
BAGES
El Casino Borràs dels anys seixanta reviu en una maqueta

BAGES
La Festa Major de Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de celebració
BAGES
Sol·licitud d’espais municipals per a activitats regulars del curs 2026-2027
BAGES
La nova Font del Burés ja està en funcionament
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]