|
Un tren anomenat Enric Prat de la Riba |
El nom del polític ha servit per batejar a Manresa, aquest divendres, un vagó dels nous trens de FGC |
|
L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha estat l'encarregat de batejar una unitat de tren amb el nom d'Enric Prat de la Riba. Foto: Jordi Preñanosa |
|
MANRESA / Redacció |
09/09/2016 11:35 |
|
|
|
Manresa tindrà a partir d'avui un tren amb el nom d'Enric Prat de la Riba. L'alcalde, Valentí Junyent, l'ha batejat aquest divendres acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó. El nom ha estat consensuat amb l'Ajuntament de Manresa.
Prat de la Riba, nascut a Castellterçol (Moianès) l’any 1870, és una figura clau del catalanisme polític, sent promotor del ressorgiment nacional català a finals del segle XIX. Periodista i advocat, va ser president de la Diputació de Barcelona, fundador de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i president de la Mancomunitat de Catalunya.
El 1891 va participar en l’assemblea catalanista celebrada a Manresa on foren aprovades les Bases de Manresa, que reclamaven la devolució de les Constitucions catalanes, i el 1906 va publicar la seva obra cabdal, La nacionalitat catalana, en la qual defensava la constitució d’un estat català propi dins d'una federació espanyola.
Millores dels trens Ticó i Junyent han visitat aquest divendres a l’estació de Manresa Alta una de les renovades unitats 213 que donen servei a la línia Llobregat-Anoia. Les unitats de la sèrie 213, 42 en total, s’estan renovant progressivament dins del programa de manteniment d’FGC.
La millora d’imatge de les actuals UT-213 consisteix en: la substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast i en una gamma de colors que permet l’homogeneïtat amb les tapisseries d’altres unitats de trens del parc mòbil d’FGC; la modificació de l’enllumenat interior dels cotxes amb noves LED que donen més llum, una vida útil més llarga i una reducció del consum energètic amb un estalvi que pot arribar fins al 70%; i el canvi d’imatge dels lavabos, un dels espais més desgastat de les unitats de trens, amb la incorporació d’un interiorisme més atractiu.
S'han col·locat també nous vinils, tant exteriors com interiors, que milloren la imatge i permeten una major protecció contra els atacs de grafits, així com identificar mes fàcilment les portes en les zones de sortida i dels espais ocupats pels seients reservats a persones que mereixen una atenció especial.
D’altra banda, s’aprofita la superfície de les taules de les tertúlies com a canal d’informació i publicitat que permet incrementar els ingressos comercials d’FGC. Amb la renovació de les UT-213 es vol augmentar la satisfacció i comoditat dels usuaris i equiparar-les a les de les noves UT-113 de la línia Barcelona-Vallès.
Més de 20 unitats batejades Actualment, més de 20 unitats de la línia Llobregat-Anoia circulen batejades. Una amb el nom del compositor Joan Cererols i les altres amb el nom d’alguns dels municipis per on passen els trens de Ferrocarrils, com Igualada, Manresa, Capellades, Piera, Sant Andreu de la Barca, Castellbell i el Vilar, Vilanova del Camí, Sant Vicenç dels Horts, Sant Vicenç de Castellet, Vallbona d’Anoia, Martorell, Pallejà, Sant Esteve Sesrovires, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló, Masquefa, Olesa de Montserrat, Abrera, la Pobla de Claramunt i Monistrol de Montserrat.
|
|
|