|
| Navarcles reivindica la seva catalanitat abans de la Diada |
| El municipi omple l’agenda d’actes la vigília de la Diada de l’11 de setembre |
 |
| Navarcles clourà la diada amb el concert dels Zàping. |
|
| NAVARCLES / Redacció |
| 09/09/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
Més de set actes diferents en vuit hores. Entre ells la mostra de correfoc, ofrena floral, sardanes i concert del grup Zàping. Aquestes són algunes dels múltiples activitats que s’han organitzat a Navarcles per celebrar la Diada de Catalunya.
Tot plegat arrenca a dos quarts de nou amb la botifarrada al parc Marcel·lí Monrós, darrera de l’Ajuntament (4€ el tiquet) i acte seguit, es celebrarà una marxa de torxes des del mateix parc fins a la plaça 11 de setembre on a dos quarts de deu es celebrarà la tradicional ofrena floral al monument de Rafael de Casanovas. Un moment on entitats, partits, clubs i vilatans llegiran manifestos i faran entrega dels rams.
Tot seguit a les deu del vespre hi haurà mostra del correfoc a càrrec del grup manresà Xàldiga i del grup de Batuka l’Olla de Santa Maria d’Oló. Serà un espectacle de foc i pirotècnia per a tots els públics.I es que la nit no haurà fet més que començar ja que a les deu i vint es celebrarà l’audició de sardanes a càrrec de la cobla “Lluïsos de Taradell” amb coca i mistela per tothom al bell mig de la plaça de l’Ajuntament. Paral·lelament darrera l’Ajuntament es faran “Els mini jocs del Rebot” on “esperem que la gent s’animi. Seran molt divertits i tothom podrà participar-hi”, demana l’organització.
A les dotze es baixarà la senyera gegant darrera l’Ajuntament, mentre sona l’himne de Els Segadors. I finalment arrencarà el concert gratuït del grup Zàping al mateix lloc.Tot plegat fa que Navarcles visqui una vigila carregada de simbolisme i activitats. L’organització de la diada ha vingut a càrrec de la jove associació El Rebot, l’Ajuntament de Navarcles, l’Agrupació Sardanista de Navarcles i Navarcles per la Independència. Des del consistori es recomana portar el vestit català durant la celebració dels actes. |
|
|