|
| ICL Iberia participa a la jornada lúdica i familiar “Cuidem la Terra. Fem Salut” |
| La jornada es va celebrar el matí de dissabte a la seu d’Ampans i es van repartir més de cent horts urbans entre els infants del Bages |
 |
| Una imatge de la jornada d'aquest dissabte. |
|
| ACTUALITAT / Redacció |
| 19/09/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
L’objectiu de la jornada “Cuidem la Terra. Fem Salut” pensada per a un públic familiar, era traslladar a la societat el missatge que la nostra salut i qualitat de vida depenen de la cura que tinguem i de com tractem la terra. La jornada va comptar amb la presència del Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la diputada per ERC al Parlament, Adriana Delgado, la delegada del Govern a la Catalunya central, Laura Vilagrà, el president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, així com altres autoritats locals i comarcals.
L’activitat era una iniciativa conjunta de diferents entitats, empreses i organitzacions del Bages: Ampans, Fundació Aigües de Manresa, Grup Llobet, Hortàlia, ICL Iberia Súria&Sallent, el Museu de Geologia Valentí Masachs i Promineria.
ICL Iberia Súria&Sallent va organitzar un taller anomenat “Descobreix el nostre interior” que consistia en la lectura d’un conte sobre el viatge de la sal i la potassa, a partir del qual havien de completar un Quiz. També podien participar en un photocall de 3 metres, amb una fotografia de l’interior de les mines del Bages, vestits amb casc, ulleres i lot miners, que va ser una de les activitats preferides pels infants i els seus pares. El conseller delegat d’ICL Iberia Súria&Sallent, Pablo de Lastres, es va mostrar “satisfet de l’acollida que ha tingut la jornada lúdica i familiar per la vessant pedagògica de donar a conèixer als nens la terra, el què ens aporta i la manera de tenir-ne cura”.
Les activitats i tallers s’havien dissenyat perquè els infants de fins els 12 anys experimentessin quina és la relació que l’ésser humà té amb la terra i fins a quin punt tot allò que genera és imprescindible per a la vida quotidiana. La jornada va comptar amb la participació de Pep Callau, que es va encarregar de la dinamització de la jornada i de l’espectacle final de festa.
Els infants que acreditaven la seva participació en quatre dels cinc tallers programats es van poder endur un kit d’horticultura urbana d’obsequi. Per tal d’obtenir-lo, havien d’entregar degudament segellada la cartolina de participació que es podia recollir al punt d’informació i que posteriorment havien de lliurar al mateix lloc. |
|
|