Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La denúncia d'una bagenca permet la detenció de dos homes per pornografia infantil
La menor hauria estat extorsionada, mitjançant internet, per facilitar fotografies seves de caràcter sexual; el seu relat va fer que els Mossos d'Esquadra iniciessin una investigació anomenada 'Cas Play'
ACTUALITAT / Redacció  
03/10/2016 11:35
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes
La denúncia feta per una menor a la capital del Bages ha permès la detenció de dos homes com a presumptes autors dels delictes d'abusos sexuals i pornografia de menors. Un dels detinguts és de Barcelona i l'altre és un veí de la Bisbal del Penedès.
 
Els Mossos d'Esquadra van rebre el requeriment d'un Jutjat de Manresa per investigar uns fets denunciats per una menor de 17 anys. Segons la denúncia hauria estat extorsionada, mitjançant internet, per facilitar fotografies seves de caràcter sexual. Davant l'evidència que podria haver-hi altres víctimes, també menors, la Unitat d'Investigació de Manresa va iniciar una complexa investigació anomenada Cas Play.
 
La investigació va permetre esbrinar que mitjançant la xarxa social Facebook i correus electrònics els autors dels fets aprofitaven el món del cosplay per captar les seves víctimes. El cosplay és una subcultura japonesa basada en disfressar-se de personatges manga, anime i de videojocs, en aquest cas amb una variant sexual.
 
Un dels autors dels fets utilitzava un perfil amb el nom de Shana i es presentava oficialment com a fotògrafa per iniciar els primers contactes. Els captadors, pagaven petites quantitats de diners a les menors per fotografies i vídeos i anaven pujant el contingut sexual.
 
Així arribava el punt en que ja extorsionaven les víctimes, amenaçant de difondre les imatges obtingudes, si no accedien a fer-ne de noves encara més explícites. Tot aquest material obtingut l’utilitzaven després per pàgines web d’aquesta temàtica.
 
Una segona víctima de 13 anys
Arran la investigació els agents van poder contactar amb una segona víctima, en aquets cas de 13 anys d'edat, pels mateixos fets. Els investigadors van poder determinar la identitat de dos homes responsables d'aquestes extorsions, un veí de Barcelona i un altre de la Bisbal del Penedès.

Tot apuntava que estarien conxorxats i que es comunicarien entre ells per anar captant noves víctimes. El veí de la Bisbal seria qui pagava els diners mitjançat una coneguda plataforma de pagament virtual. Aquest setembre, un cop recollits tots els indicis suficients, es va procedir a detenir els dos homes.
 
El veí de Barcelona, però, havia canviat de domicili desplaçant-se a Palma de Mallorca. És per això que els Mossos van requerir al Cos Nacional de Policia la seva detenció en el marc de la investigació de Manresa.
 
Els Mossos van detenir també simultàniament el dijous 29 de setembre el veí de la Bisbal del Penedès. Posteriorment es va realitzar una entrada i perquisició al seu domicili d'on es va comissar material informàtic, que junt al recuperat a Palma de Mallorca, serà analitzat per la Unitat Central d'Informàtica Forense dels mossos.
 
La investigació continua oberta i no es descarten noves imputacions un cop es pugui analitzar tot aquest material.
 
Els dos detinguts van quedar en llibertat amb càrrecs després de passar a disposició judicial amb l'ordre de no accedir a les xarxes socials com a mesura preventiva.
 

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Exposició del Pallasso Marcel Gros
La campanya d'autoritzacions per encendre foc al bosc ja està en marxa
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Quins animals es perden més?
Hivern 2025-2026: molt plujós i càlid en el conjunt del país
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]