Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Gairebé el 73% dels turistes que visiten el Bages s'allotgen en un hotel
Un 16,8% en establiments de turisme rural i un 6,4% a càmpings
El complex de Món Sant Benet disposa d'hotel. Foto: Noemí Badrenas

BAGES / Redacció  
05/10/2016 11:35
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
Distinció per a la 'Guia de determinants socials de la salut'
La 5a Fira de la Terra potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina
Segons dades de l'Informe Activitat turística de la Destinació Barcelona 2015, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, l'allotjament més utilitzat al Bages és l'hotel amb el 72,9%, un 16,8% en establiments de turisme rural i un 6,4% a càmpings. Gairebé la meitat dels turistes repeteixen la seva visita a la comarca, així un 47,5% diu que esta fent la 2a, 3a o 4a visita o més i un altre 52,5% descobreix el Bages per primera vegada.
 
En relació amb el nombre de nits d'estada, la majoria dels turistes (79%) no s'estan més de tres nits a la destinació, tot i això, hi ha un 9,3 % que diu anar-hi per un període d'entre 11 i 28 nits. Aquest important percentatge de turistes de llarga durada aconsegueixen situar l'estada mitjana en les 3,8 nits, gairebé 4, a 1,5 pp per sota de la mitjana de les comarques de Barcelona (menys Barcelonès).

Pel que fa a l'oferta turística, el Bages registra un total de 1.252 places en hotel, 504 en càmpings i 493 en establiments de turisme rural. Així, l'oferta de places queda estructurada en 44,9% hotels, 18% càmpings, 17,7% turisme rural, 10,9 % Habitatges d'ús turístic i 8,5 % apartaments.
Una oferta que queda modificada respecte l'any 2014, degut a la creació de la comarca del Moianès.

Els municipis de Calders, l'Estany, Monistrol de Calders, Moià i Santa Maria d'Oló que abans formaven part del Bages, ara conformen el Moianès i per tant la seva estructura turística ja no es comptabilitza dins d'aquesta comarca.

Pel que fa a l'anàlisi de la demanda, les dades s'engloben sota la marca turística de Paisatges de Barcelona (Osona, Bages, Moianès i Anoia), que registra un total de 220.600 turistes i 365.800 pernoctacions a hotels; 35.600 turistes i 95.200 a càmpings amb una ocupació del 37,9%; i 42.300 turistes i 116.100 pernoctacions als establiments de turisme rural, amb un 18,9% d'ocupació. Aquestes xifres suposen increments en, practicament, la totalitat d'indicadors. Així, els hotels creixen un 10% en turistes i un 6,7% en pernoctacions; els càmpings augmenten un 6% el nombre de turistes pero decreixen un -0,1% en pernoctacions; i els establiments de turisme rural incrementen en un 14,3% els turistes i en un 3,9% les nits.

Home entre 35 i 44 anys
El turista que visita la comarca del Bages és un home (62,4%) i es troba en un tram d'edat entre els 35 i els 44 anys. Un de cada dos turistes són de Catalunya i un 12,2% provenen de la regió metropolitana. Pel que fa a les províncies d'Espanya, Madrid és la que emet més turistes al Bages amb gairebé un 5 %, la segueix Biscaia amb un 2,5% i Saragossa amb un 2,1 %. D'entre els mercats d'Europa, els més importants són França, Alemanya, Països Baixos i Itàlia, per aquest ordre i aporten a la comarca entre 1,5 i 2,0% dels turistes totals. De la resta de món, destaquen els Estats Units que tot i que amb un discret 0,7% es posicionen com el primer mercat internacional fora d'Europa.

La despesa total per persona es troba per sota de la mitjana de les comarques barcelonines (menys barcelonès) i se situa en els 112,1€. No obstant la despesa per persona i nit és la mateixa que a la resta de la demarcació, 36,7€.

Els turistes de la comarca del Bages ho fan per primera vegada en un 52,5% dels ca­sos i van acompanyats de la família: un 22,1% només de la parella i un 24% de la parella i els fills.

Per desplaçar-se el vehicle més utilitzat és el cotxe i/o moto propi (73,5 %) seguit de l'avió amb un considerable 19,3%.La motivació de la visita és principalment de vacances i/o oci (un de cada dos turistes) però el 28,5% diuen anar a la comarca per motius professionals.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

L'Ajuntament i la propietat d'un immoble del Poble Vell impulsen la restauració de relleus esculpits
Heu pujat mai al Montcau?
Sant Fruitós de Bages acull el II Fòrum empresarial de la Catalunya Central
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Exposició "Matriu" de l'artista Tina Araüna a MoMa Espai Cultural
La renovació del carrer Guimerà transforma la mobilitat al centre de la ciutat a partir d'aquesta tardor
Manresa commemorarà els 50 anys de les darreres detencions del franquisme a la ciutat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]