Dimarts 21 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Vaga indefinida al bus de Manresa a Barcelona
El servei s’aturarà a partir del 17 d’octubre; els treballadors protesten per la decisió del nou concessionari, Hispano Igualadina, que preveu acomiadar-los
Un bus de la línia Manresa-Barcelona sortint aquesta tarda de l'estació de busos. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Carmina Oliveras  
12/10/2016 11:42
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els treballadors del servei d’autobús de Manresa a Barcelona –que opera sota la denominació de Bages Exprés– han convocat una vaga indefinida amb el suport del sindicat CCOO que s’iniciarà el proper 17 d’octubre. Segons ha informat aquest dimarts el sindicat a través d’un comunicat, l’aturada és “conseqüència de la situació de desempara a la qual s’han vist abocats” els 14 treballadors, que serien acomiadats per la nova empresa adjudicatària, Hispano Igualadina.

El servei de bus entre Manresa i Barcelona ha estat explotat en règim de concessió per una unió temporal d’empreses que ha actuat sota el nom de Bages Exprés i que està formada per Autocars Julià, Alsina Graells i Transports Castellà (del grup Sagalés). La finalització de la concessió va originar un nou concurs públic, del qual va resultar adjudicatària –després d’un llarg procés judicial– Hispano Igualadina.

Segons els treballadors, la nova concessionària ha manifestat la seva voluntat d’iniciar la prestació a partir del proper 1 de novembre i ha manifestat també la seva negativa a subrogar els treballadors actuals, un moviment que, segons CCOO, està previst “en el Conveni col·lectiu de transport de viatgers per carretera de la província de Barcelona, que en aquest cas és aplicable”.

Els treballadors i el sindicat lamenten també “l’actitud de l’administració competent, que en aquest cas és la Generalitat” que, diuen, “no s’ha manifestat al respecte i ha permès, per omissió, que es dugui a terme aquest atropellament contra els drets dels treballadors”. Davant el què anomenen “un carreró sense sortida”, els treballadors han convocat la vaga. Representants dels treballadors també han apuntat que, al seu parer, la vaga no hauria de tenir serveis mínims tenint en compte que hi ha altres alternatives per viatjar a Barcelona.

El Tribunal Suprem va decretar el març que la concessió havia de ser per Hispano Igaladina després que l’empresa interposés un contenciós contra la resolució de la Generalitat del 2010 que atorgava el servei a Bages Exprés.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONFLICTE BUS MANRESA-BARCELONA 
També et pot interessar:
MANRESA
Hispano atribueix les queixes rebudes al "servei heretat"
MANRESA
Les JERC reclamen el rescat del bus Manresa-Barcelona
MANRESA
El Govern exigirà a Monbus que compleixi els horaris de la línia Manresa-Barcelona

MANRESA
La Generalitat sanciona Hispano pels retards a la línia Igualada-Barcelona
MANRESA
Hispano augmenta un 33% el busos de Manresa a Barcelona
MANRESA
Hispano iniciarà el servei de bus a Manresa a Barcelona el dia 17
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
El Festival Cantilafont ha tancat aquest cap de setmana la seva dotzena edició
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
Els Festivals Alta Segarra triomfen en la seva estrena a Veciana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]