Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Reconeixement a la població gitana de la ciutat
Manresa se suma a la commemoració dels 600 anys de la seva arribada a Catalunya
MANRESA / Redacció  
08/11/2016 11:35
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
La Generalitat de Catalunya va decidir enguany commemorar l'arribada dels primers gitanos a terres catalanes, en concret l’any 1415, a la ciutat de Perpinyà, pertanyent en aquell moment al Principat de Catalunya. A partir d’aquell moment hi haurà altres mencions ja més sovintejades en relació a l’arribada o pas pel territori català de més població gitana (1447, 1460, 1470...)

El lema triat  per part del govern català per tal de recordar aquest fet ha estat:  "600 anys del Poble Gitano a Catalunya. Un poble dins un país", amb un acte inicial que va tenir lloc al Palau de la Generalitat a finals de març, amb presència de diverses autoritats i representants de la comunitat gitana de Catalunya.
 
Seguint aquest fet, Manresa s’ha volgut afegir a aquesta commemoració amb la participació en un acte de reconeixement de la comunitat gitana manresana, a través d’una visita –aquest dimecres, a dos quarts de 8 del vespre- de l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent; de la regidora de Cohesió Social de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich; i del cap de la Policia Local de Manresa, Jordi Mora; a l’església evangèlica de Filadèlfia, un centre de referència per a una part significativa de la comunitat gitana de la ciutat.
 
L’església evangèlica de Filadèlfia ara fa 40 anys que és a Manresa. En aquests moments està situada al carrer Jaume d’Arters, número 19, si bé la primera església evangèlica va estar ubicada al carrer de Santa Llúcia.   
 
L’acte de demà inclourà la participació en el culte evangèlic -que es desenvolupa habitualment diversos dies de la setmana a l’església- així com diversos parlaments d’autoritats i representants de l’església i de la comunitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]