Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Cambra i l'empresariat presenten al·legacions a les ordenances fiscals
Consideren que no donen el suport necessari a l’activitat econòmica, "que es troba en ple procés de recuperació després de la crisi"
Un instant de la roda de premsa conjunta d'aquest dijous. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
01/12/2016 11:35
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La Cambra de Comerç de Manresa, la Taula de la Construcció i les associacions de polígons industrials de Manresa (Bufalvent, Els Dolors, Els Trullols, Pont Nou i Els Comtals) han presentat al·legacions conjuntes a la proposta d’ordenances fiscals per a l’any 2017, en considerar que no donen el suport necessari a l’activitat econòmica, que es troba en ple procés de recuperació després de la crisi. Concretament, les entitats creuen que algunes ordenances suposen o bé un increment de la càrrega fiscal que han de suportar les empreses o bé la pèrdua de bonificacions que havien d’actuar com a motor de la reactivació econòmica.
 
Increment de l’IAE i guals
Pel que fa a l’Impost d’Activitats Econòmiques, les noves ordenances proposen un increment dels coeficients que suposaran que les empreses hagin de pagar entre un 15 i un 20% més, segons asseguren. Aquest fet, segons Cambra, Taula de la Construcció i associacions de polígons és contradictori amb els plans estratègics per dinamitzar l’activitat econòmica que s’estan impulsant des de l’administració pública. Les entitats creuen que això repercuteix negativament en les empreses ja instal·lades a Manresa i no ajuda a atraure noves implantacions.
 
Un altre aspecte de les ordenances que perjudica a les empreses és la proposta de coeficients correctors de la taxa de guals per a activitats econòmiques, que té diverses repercussions segons l’activitat i perjudica tant a indústries i aparcaments de grans comerços als polígons de la ciutat com a aparcaments de rotació i petits negocis d’instal·lacions, reparacions o serveis al nucli urbà. Això implica increments d’entre el 50 i el 100% dels rebuts que han de pagar les empreses.
 
Les entitats critiquen que tots aquests increments s’hagin "aplicat de forma sobtada i no progressiva" i demanen al consistori imaginació per quadrar els comptes municipals "sense incrementar la càrrega fiscal que han de suportar les empreses" i s’ofereixen a plantejar noves propostes de revitalització de la ciutat i a obrir un debat per trobar solucions ambicioses i engrescadores.

"Menys incentius" a la rehabilitació d’edificis del Centre Històric
També critiquen, segons asseguren, "l’enduriment de les condicions" per accedir a bonificacions per a la rehabilitació d’edificis al Centre Històric. A la vegada, demanen mantenir les que ja existien l’any 2016 per a la resta de zones de la ciutat. En aquest sentit, les entitats creuen que les bonificacions que es van introduir a les ordenances del 2016 "experimenten un important retrocés en la nova proposta sense que s’hagi complert el seu objectiu de reactivar tant el Centre Històric com la resta de la ciutat".

Argumenten també que la recuperació econòmica que es comença a albirar molt tímidament “necessita més que mai de totes les mesures d’incentivació per consolidar-se i créixer”. La visió que la Cambra i els empresaris tenen dels incentius al Centre Històric està contraposada amb la que té l'equip de govern, que precissament va destacar que el 2017 s'incrementaven.

En el ple en el qual es van aprovar, les ordenances també van rebre crítiques de l'oposició.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ORDENANCES 2017  ORDENANCES MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'alça dels impostos només rep el suport de l’equip de govern
MANRESA
Entitats diuen que l'augment de l'IBI "està fora de lloc"
MANRESA
Pugen un 2,5% tots els impostos i un 11,60% les deixalles

MANRESA
Les famílies monoparentals rebran ajuda per pagar l'IBI
MANRESA
Avantatges fiscals per obrir nous negocis al Centre Històric
MANRESA
Manresa aprova les ordenances entre les crítiques de l’oposició
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]