Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'enfonsament d'un edifici a la Baixada dels Drets farà ensorrar dues finques
S'han hagut de desallotjar dos veïns del bloc veí; l'Ajuntament enderrocarà els immobles de manera subsidiària i després reclamarà el pagament a la propietat
El carrer ha estat tallat al pas de vianants; a la imatge, les dues finques que hauran d'anar a terra (a la dreta). Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Carmina Oliveras  
19/12/2016 11:35
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
La Baixada dels Drets està tallada al pas de vianants aquest dilluns al matí a causa de l'enfonsament de l'edifici situat al número 4, just a tocar de l'immoble que alberga la botiga de pollastres a l'ast. L'edifici està desocupat i és propietat d'una societat de fora de Manresa, segons han explicat fonts municipals.

L'incident s'ha produït aquesta matinada. Segons han detallat fonts municipals, tot el sostre i l’interior ha caigut. De resultes de l’accident, s’ha enfonsat la mitgera de la finca del costat, que ha quedat greument afectada. Tècnics d'Urbanisme municipals han examinat aquest mateix matí l'immoble i han determinat que haurà d'anar a terra. També hi haurà d'anar la finca (la de color taronja) que hi ha just al costat, que és la que dóna a la Via Sant Ignasi, que també està deshabitada i que és de la mateixa propietat que la que s'ha enfonsat.

Els treballs, que s'iniciaran d'urgència aquest mateix dilluns, han fet que dos veïns que viuen a la finca que es manté estable (la dels pollastres a l'ast, ubicada al número 6) hagin hagut de ser desallotjats "de manera preventiva", han explicat fonts municipals. Ho estaran mentre durin les obres d’enderroc. Es tracta de dues famílies que habiten al primer i tercer pis, que es traslladaran a altres pisos que els posa a disposició el propietari de l’immoble.

L’establiment de pollastres dels baixos romandrà tancat temporalment fins que la situació no es normalitzi. Els treballs s’allargaran diversos dies, pel fet que no es podrà muntar una bastida per qüestions de seguretat, i les obres d’enderroc s’hauran de fer manualment. És previst que comencin durant aquest dilluns.

Se'ls havia requerit la inspecció d'edificis
El regidor d'Urbanisme de Manresa, Marc Aloy, ha explicat a aquest diari que l'Ajuntament havia requerit la inspecció tècnica d'edificis a la societat propietària dels dos immobles afectats perquè no les tenia al dia, i que en el cas d'una de les finques el mateix Ajuntament ja va haver d'actuar de manera subsidiària a la façana per evitar despreniments.

Com va passar en aquell moment, ara serà l'Ajuntament qui haurà d'assumir l'import de l'enderroc i després haurà de buscar la propietat per a reclamar-li els diners.

Un gran forat
L'aterrament de les dues finques farà que a la zona hi quedi un gran forat. Aloy ha detallat que aquest fet no afectarà el projecte que ha de reformar de dalt a baix la Baixada dels Drets i que és una de les potes importants de la remodelació que ha d'afrontar la ciutat de cara a la iniciativa Manresa 2022.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]